Orice tip de anvelopă nouă, indiferent de marcă sau model, are trasate din fabrică pe banda de rulare niște dungi colorate. Galbene, albastre, verzi, albe, roșii, în funcție de producător, model, etc.
În principiu, aceste marcaje colorate n-ar trebui să-i intereseze pe cumpărători, pentru că sunt trasate pentru a-i ajuta pe producătorii și distribuitorii la distingerea modelelor de anvelope și a caracteristicilor tehnice.
Citește și: De ce sunt anvelopele mașinilor negre? Cauciucul natural este alb. Adaosul ce le-a schimbat culoarea
Încalți mașina cu anvelope noi? Verifică-le să aibă neatinse dungile colorate de pe profil!
Dar, cum dungile colorate de pe profilul cauciucului sunt făcute să se șteargă repede, după câțiva kilometri de rulare, integritatea lor poate fi extrem de utilă șoferilor care le achiziționează.
Concret, dacă dungile colorate nu se văd clar, neîntrerupt, pe întreaga suprafață a benzii de rulare a pneului cumpărat, înseamnă că anvelopa a mai fost montată și rulată, iar, apoi, spălată atent și vândută ca nouă.
Citește și: Volanul trage sau schimbi roțile mașinii? Nu fă economie! Siguranța e mai scumpă de 200-300 lei
Citește și: VIDEO Cele mai bune și cele mai proaste anvelope de vară pentru mașini medii. Test ADAC cu 18 modele
Evident, câțiva kilometri rulați nu contează, teoretic. Dar, de exemplu, pneul poate avea un defect de fabricație pe care alt șofer l-a descoperit și pentru care l-a dat înapoi.
Altfel, ]n unele cazuri rare, marcajele colorate pot ajuta și la echilibrarea sau montarea anvelopelor, indicând un anumit punct din structură, cum ar fi un dezechilibru ușor care trebuie compensat. În general, însă, aceste marcaje sunt indicate prin puncte colorate pe peretele lateral, nu pe banda de rulare.