În ciuda crizelor suprapuse, la Lamborghini comenzile depășesc producția. Cel mai bun T1 din istorie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 20.04.2022 - 10:48
Lamborghini Huracán Tecnica / Foto: Lamborghini

În ciuda crizelor suprapuse (pandemie, penuria de cipuri, costul energiei, invadarea Ucrainei) care afectează întreaga lume, constructorii de mașini supersport de lux se pare că o duc bine. Lamborghini nu face față comenzilor, înregistrând cel mai bun T1 din istorie.

SHARE

Reputatul producător italian de supercar-uri Lamborghini a continuat să crească în primul trimestru (T1) al anului 2022, cu un total de 2.539 de vehicule livrate la nivel global, făcând din acesta cel mai bun trimestru din istoria companiei. Livrările au crescut cu 5% față de aceeași perioadă din 2021 și cu 31% față de 2020. Rezultatul vine pe fondul performanțelor record din 2021 în ceea ce privește vânzările (8.405 unități), cifra de afaceri (1,95 miliarde EUR) și profitabilitatea (20,2%).

Citește și: EXCLUSIV Doi români și-au comandat THE 8 X JEFF KOONS, primul Art Car de stradă. Preț: 350.000 €

„Am început în forță un an care va aduce noi provocări la scară globală. În ciuda incertitudinii cauzate de o situație geopolitică care nu este doar profund îngrijorătoare, dar care îngreunează și previziunile de orice fel, contăm pe puterea excepțională de atracție a mărcii la nivel mondial. În fiecare lună, comenzile pe care le înregistrăm depășesc producția. În prezent avem suficiente comenzi pentru a acoperi confortabil peste 12 luni de producție. În plus, ne pregătim pentru o nouă etapă în povestea Lamborghini în mai puțin de un an, pe măsură ce ne îndreptăm spre electrificare odată cu sosirea noului model hibrid V12 în 2023”, a declarat Stephan Winkelmann, președinte și CEO al Automobili Lamborghini.

Distribuția vânzărilor Lamborghini pe regiuni: 40% EMEA, 32% America, 28% Asia Pacific

Distribuția vânzărilor în primul trimestru rămâne bine echilibrată între cele trei macroregiuni: EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa, 40%), America (32%) și Asia Pacific (28%). Aproape toate piețele au înregistrat creșteri, cu excepția Rusiei, unde compania și-a suspendat operațiunile comerciale.

Aproximativ jumătate dintre clienții Lamborghini aleg super-SUV-ul Urus, cealaltă jumătate optând pentru modelele supersport Huracán și Aventador, deși modelul V12 ajunge la sfârșitul ciclului său de producție.

Citește și: VIDEO Dacia Jogger, doar o stea de siguranță la testele Euro NCAP. De ce e un scor dezastruos

Același ritm de creștere în comparație cu T1 al anului trecut se remarcă atât la Urus, cât și la Huracán, livrările la nivel mondial ale vehiculelor ajungând la 1.547 și, respectiv, 844 de unități. Modelul V10 și-a continuat parcursul și în acest an, îmbunătățit și mai mult de cea mai recentă versiune prezentată pe 12 aprilie: Huracán Tecnica.

Pentru a doua parte a anului compania a anunțat trei noi modele: două pentru Urus și unul pentru Huracán.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te