Cu o lungime de 4,48 metri și o garda la sol de 21 de centimetri, VW ID.4 combină versatilitatea unui SUV compact cu sustenabilitatea unui auovehicul electric, dar oferă perfomanțe limitate în off-road având în vedere că doar puntea spate este motoare.
Design-ul simplu, fluid și ușor sportiv al mașinii inspiră de la prima privire, iar, grație platformei electrice modulare MEB, modelul oferă un spațiu interior generos, volumul portbagajului, de exemplu, variind între 543 de litri și 1.575 de litri, în funcție de poziția spătarului banchetei spate.
Cockpit-ul mașinii a fost proiectat cu claritate și este controlat aproape exclusiv prin funcții tactile și comanda vocală inteligentă Hello ID. Caracteristicile opționale includ un Head-Up Display cu realitate augmentată, care îmbină afișajele cu realitatea înconjurătoare. Iar sistemul de navigație Discover Pro aduce la bord serviciile online We Connect Start, în timp ce sistemele de asistență IQ.Drive transformă condusul într-o adevărată artă. Componentele software și hardware au fost proiectate cu o nouă arhitectură, care face posibil transferul actualizărilor către mașină după achiziționare. Să sperăm că au rezolvat problemele software de la ID.3.
VW ID.4 este disponibil în momentul de față în două versiuni, ID.4 1ST și ID.4 1ST Max. Ambele au o baterie cu o capacitate netă de 77 kWh, amplasată în podea, și motor amplasat pe puntea spate de 204 cai putere și ajung la 100 km/h în 8,5 secunde. Viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Modelul ID.4 1ST, cu o autonomie de până la 520 km (WLTP), are roți de 20 inch, cu design Drammen, pachetul exterior Style și geamuri spate fumurii. Scaunele față, volanul multifuncțional și parbrizul pot fi încălzite. Iluminarea ambientală poate fi reglată în 30 de culori, pedalierul din oțel inoxidabil are design Play & Pause, iar un sistem de climatizare cu două zone completează gama de funcții pentru confort. La bord există și sistemul de navigație Discover Pro, precum și sisteme de asistență de ultimă oră, precum Front Assist, ACC stop & go, tempomat adaptiv și sistemul de menținere a benzii Lane Assist.
ID.4 1ST Max are o autonomie de până la 490 de kilometri, dar este, cum se spune, ”full option”. Pe lângă ceea ce oferă ID.4 1ST, acest model dispune, de exemplu, de faruri interactive IQ.LIGHT LED matrix și blocuri optice spate cu led-uri 3D. Jantele Narvik de 21 inch oferă manevrabilitate precisă în combinație cu direcția progresivă și sistemul adaptiv de control al șasiului DCC.
De asemenea, ID.4 1ST Max include standard scaune reglabile electric, plafon panoramic, geamuri cu izolare acustică, sistem Climatronic cu trei zone și hayon acționat electric. Iar pe lista de opțiuni se află și head-up display-ul cu realitate augmentată, afișajul central de 12 inch, interfața Comfort pentru telefonul mobil și sistemele Travel Assist, Side Assist și Emergency Assist.
Un model ID.4 Pro Performance este disponibil suplimentar pentru comandă în România. Acesta oferă are performanțe identice cu ID.4 1ST (204 CP, baterie de 77 kWh, autonomie de 520 km) și un preț recomandat de 44.119€.
Un model ID.4 ”entry-level”, cu un preț și mai avantajos, va fi adăugat liniei de produse la începutul anului 2021. La momentul respectiv, ID.4 Pure va fi disponibil pentru comandă în toată Europa, oferind o autonomie de până la 340 kilometri (WLTP).