FOTO „Tehnica prosopului ud”, periculoasă: Supercharger-ele V2 se încing și încarcă slab pe caniculă

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 30.07.2024 - 13:49
„Tehnica prosopului ud”, periculoasă: Supercharger-ele V2 se încing și încarcă slab pe caniculă - Foto: X/Out of Spec Studios
„Tehnica prosopului ud”, periculoasă: Supercharger-ele V2 se încing și încarcă slab pe caniculă - Foto: X/Out of Spec Studios

Pistoalele stațiilor de încărcare Tesla Supercharger V2, de generație veche, se încing foarte tare pe caniculă și încarcă și de 3 ori mai slab mașinile electrice. Șoferii au inventat „tehnica prosopului ud”, care, aparent, merge, dar producătorul atenționează că e periculoasă.

SHARE

Unii proprietari Tesla folosesc, se pare cu succes, un prosop umed pentru a crește puterea de încărcare Supercharger-elor V2 în zilele caniculare.

„Tehnica” presupune plasarea cârpei ude peste pistolul de încărcare, mânerul cablului, pentru a-i menține o temperatură mai scăzută și a crește astfel viteza de încărcare.

Citește și: Se lucrează la o autostradă specială pentru mașinile electrice. Încarcă bateria prin asfalt

Tesla, însă, recomandă evitarea acestei metode, din cauza riscurilor potențiale, dar nu neagă eficiența „invenției”. Doar spune că unele modele Tesla pot monitoriza temperatura prizelor de încărcare și reduce automat puterea de încărcare.

„Tehnica prosopului ud”, periculoasă: Supercharger-ele V2 se încing și încarcă slab pe caniculă

Oricine deține o mașină electrică știe sau ar trebui să știe că, în general, temperaturile extreme și vitezele mari de încărcare nu fac casă bună.

Unii proprietari de Tesla au descoperit, însă, că pot „păcăli sistemul” într-o zi caniculară cu un prosop ud pentru a crește puterea de încărcare la un încărcător Supercharger de tip V2, care nu dispune de cabluri cu sistem de răcire activ ca stațiile Supercharger V3.

Și, se pare că „tehnica” funcționează, conform mai multor mărturii de pe X, dar asta nu înseamnă neapărat că ar trebui să o puneți în practică.

Citește și: STUDIU Mașinile electrice, „omorâte” de caniculă. Autonomia scade și cu peste 30% la peste 35°C

Un proprietar de Tesla a postat, de exemplu, pe X că, punând o cârpă umedă peste mânerul de încărcare, a reușit să mărească puterea de încărcare la Supercharger V2 de la 60 kW la 95 kW într-o zi caniculară.

Iar proprietarul contulului X „Out of Spec Studios” a obținut un rezultat și mai bun prin conectarea unei Tesla care era la doar 2%. Puterea de încărcare a ajuns rapid la 147 kW, dar a fost apoi redusă termic la 58 kW odată ce s-a ajuns la 34%. Plasând însă o cârpă umedă peste pistol, puterea de încărcare a crescut rapid la 119 kW, relatează autoplus.fr.

Tesla afirmă că utilizarea prosopului ud pentru „răcirea” pistolului de încărcare prezintă un risc pentru siguranță și recomandă insistent să nu se utilizeze această tehnică.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te