FOTO Prima tranșă de autospeciale BMW 8+1 a intrat în dotarea Poliției. Cum arată și ce știu să facă

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.03.2023 - 14:22
IGPR a primit prima tranșă de autospeciale BMW „8+1”. - Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
IGPR a primit prima tranșă de autospeciale BMW „8+1”. - Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
IGPR a primit prima tranșă de autospeciale BMW „8+1”. - Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
IGPR a primit prima tranșă de autospeciale BMW „8+1”. - Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

IGPR a primit prima tranșă de autospeciale BMW „8+1”, din cele 600 achiziționate de MAI printr-o licitație investigată de Parchetul European, și a prezentat noile mașini cu girofaruri, de 184 de cai putere, sâmbătă, 25 martie, chiar de Ziua Poliției Române.

SHARE

Colantate cu „Politia”, dar frumos, atent, astfel încât să fie scoase în evidență liniile de design agresive ale caroseriei, noile autospeciale BMW „8+1” ce intră în dotarea Poliției Rutiere au la bază cea de-a 7-a generație a modelului BMW Seria 3 sedan, G20, lansată de constructorul german în 2018, la Salonul Auto de la Paris, care a primit un facelift în vara anului 2022. 

BMW 320i xDrive cu girofaruri: tracțiune integrală, accelerație 0-100 km/h în 7,7 secunde cu „Launch Control”, viteză maximă de 230 km/h

Noile mașini cu girofaruri sunt BMW 320i xDrive, adică au motor pe benzină turbo (Twin Scroll, cu o singură turbină alimentată independent de la două grupe de cilindri), cu o cilindree de 1.998 cmc, care dezvoltă o putere de 184 de cai putere, între 5.000 și 6.500 rpm, și un cuplu motor maxim de 300 Nm, între 1.350 și 4.000 rpm, sistem inteligent de tracțiune integrală permanentă xDrive și cutie de viteze automată cu „8+1” trepte (este produsă de ZF și este una dintre cele mai performante transmisii automate de pe piață din ultimii ani). 

Citește și: De ce ia Poliția Română motociclete BMW. Țările care au optat pentru producătorul german

Dacă în caietul de sarcini IGPR a cerut ca noile autospeciale pentru Poliția Rutieră să accelereze de la 0 la 100 km/h în maximum 8 secunde și să poată atinge o viteză maximă de minimum 210 km/h, BMW 320i xDrive sprintează 0-100 km/h în 7,7 secunde și poate rula cu până la 230 km/h. 

De fabrică, BMW 320i xDrive cântărește 1.655 de kilograme și are un coeficient aerodinamic (Cx) de 0,25. Dar autospecialele de poliția sunt puțin mai grele, fiind dotate cu o baterie suplimentară, și opun mai multă rezistență la înaintare din cauza girofarurilor, chiar dacă rampa optico-acustică e subțirică, cu tehnologie LED, de ultimă generație. 

Prin urmare, consumul mediu al BMW-urilor 320i xDrive de poliție va fi puțin mai mare decât cel care apare în cartea tehnică: 6,8 litri/100 km, conform normelor WLTP. 

Rezervorul de benzină are o capacitate de 59 de litri, ceea ce asigură o autonomie de până la 800 de kilometri, iar portbagajul are un volum de 480 de litri. 

Citește și: FOTO Dacă Poliția Română ia BMW-uri Seria 3 „8+1”, Poliția din Madrid vrea BMW X5 cu plug de zăpadă

Date tehnice BMW 320i xDrive

- Motor: 1.998 cmc
- Putere: 184 CP, la 5.000 - 6.500 rpm
- Cuplu: 300 Nm, între 1.350 și 4.000 rpm
- Tracțiune: integrală
- Cutie de viteze: automată, 8+1 trepte
- Viteză maximă: 230 km/h
- Accelerație 0-100 km/h: 7,7 secunde
- Consum mediu: 6,8 l/100 km (WLTP)
- Emisii CO2: 153 g/km
- Dimensiuni: 4,71 metri lungime, 1,82 metri lățime, 1,44 metri înălțime
- Greutate: 1.655 kg

BMW Seria 3 (G20) a primit un facelift în vara anului 2022. La nivelul design-ului au fost operate mici „retușuri” la partea frontală și partea din spate. De exemplu, farurile LED integrale, disponibile standard, sunt acum mult mai subţiri, cu contururi clare şi lumini de zi aranjate în formă „L” inversată pentru a crea un aspect armonios şi modern.

Sistemul de operare BMW 8, care include ecran central curbat BMW, aduce un plus de modernitate interiorului, iar toate variantele noului BMW Seria 3 vin echipate standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, cu clapete de schimbare a vitezelor pe volan şi o manetă a selectorului nou proiectată, care se remarcă prin dinamica sa de schimbare deosebit de pronunţată.

Cutia Steptronic oferă o funcţie Launch Control pentru o acceleraţie cu tracţiune optimizată la demaraj şi deblochează impulsuri ultrarapide de putere pe mijlocul intervalului de turaţii cu funcţia Sprint.

Sistemul de climatizare automat pe trei zone şi sistemul de navigaţie sunt disponibile standard. Iar alte noutăţi în lista specificaţiilor standard includ o oglindă retrovizoare cu efect antiorbire automat, pachetul extins de stocare şi Park Distance Control (PDC) cu senzori în faţă şi în spate. Acum, toate modelele vin acum şi cu BMW Live Cockpit Plus, inclusiv sistemul de navigaţie BMW Maps.

Toate motorizările pe benzină dispun de sistem de turboalimentare Twin Scroll, cu o singură turbină alimentată independent de la două grupe de cilindri. 

O serie de sisteme automate de condus şi parcare sunt disponibile pentru a ridica confortul şi siguranţa noului BMW Seria 3 la un alt nou nivel.

Echiparea standard include avertizare de coliziune frontală cu intervenţie a frânei, care detectează prezenţa bicicliştilor, precum şi a automobilelor şi pietonilor, tempomat cu funcţie de frânare, afişarea limitei de viteză cu indicator de interzicere a depăşirii, asistare manuală pentru limitarea vitezei şi avertizarea de părăsire a benzii cu revenire pe bandă. 

600 de BMW 320i xDrive pentru Poliția Română

Poliția Rutieră își înoiește flota de autospeciale, alcătuită în prezent din VW-uri Polo, Dacii Logan și Dacii Duster, cu 600 de BMW-uri Seria 3, cu tracțiune integrală și 184 de cai putere. Contractul este de 98.006.046 de lei, adică 19,6 milioane euro sau 33.200 euro/bucată.

Pe 15 mai 2022, IGPR a postat în SEAP un anunț de achiziție prin licitație pentru 600 de mașini de poliție, cu o valoare totală de 98.006.046 de lei (19,6 milioane euro), în cadrul proiectului „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (P.O.I.M.), axa 2.5.

Pe 16 august, IGPR a încheiat contractul cadru, iar pe 12 septembrie a fost semnat primul contract subsecvent pentru 100 de BMW-uri Seria 3 320i xDrive pentru 16.334.341 de lei (aprox. 3.267.000 euro), adică 163.343,41 de lei per bucată (aprox. 33.200 euro).

Coform contractului, noile BMW-uri de poliție își vor face apariția pe străzile din România până cel târziu în aprilie 2023. 

Parchetul European și DNA investighează licitația IGPR

Poliţia Română a transmis că „a pus la dispoziţia Parchetului European toate documentele relevante cu privire la această achiziţie”. De asemenea, a precizat că nu au fost încă recepţionate maşinile.

Răspunsul Poliţiei Române vine după ce, Europa Liberă a solicitat informaţii despre derularea acestui contract şi dacă instituţii de cercetare şi control, precum Direcţia Naţională Anticorupţie, Curtea de Conturi, Ministerul Transporturilor sau Comisia Europeană au cerut detalii despre contractul pentru livrarea celor 600 de autospeciale BMW.

Şi Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) verifică achiziţia Ministerului de Interne, procedură de cumpărare la care s-a prezentat un singur ofertant, după o primă etapă aşuată.

Surse judiciare au precizat, pentru Europa Liberă, că DNA a deschis dosarul penal în toamna anului trecut, după ce s-a autosesizat. Aceleaşi surse au mai spus că şi acum dosarul este în faza de cercetare in rem, adică nu există nicio persoană suspectă.

Europarlamentarul Renew Europe Alin Mituţă a anunţat, în septembrie 2022, că a sesizat Parchetul European cu privire la achiziţia BMW-urilor de către Poliţia Română.

În octombrie 2022, ministrul de Interne Lucian Bode a prezentat concluziile Corpului de Control în cazul achiziţiei de maşini BMW pentru Poliţie.

”Corpul de Control al ministrului Afacerilor Interne a constatat următoarele: necesitatea achiziţiei este una reală şi evidentă. Poliţia Rutieră are nevoie imperativă de mijloace performante pentru atingerea obiectivului naţional de reducere a numărul de victime ale accidentelor rutiere.

Toată documentaţia tehnică a fost întocmită, analizată şi agreată de către structurile de specialitate ale MAI, ale Ministerului Transporturilor, primind totodată şi girul unui evaluator extern al Băncii Europene de Investiţii.

Întregul proces de achiziţie publică s-a derulat de către autoritatea contractantă - IGPR - cu respectarea principiilor de obiectivitate, transparenţă şi legalitate, trecând prin toate filtrele instituţionale.

Avizul de conformitate, fără de care nu se putea finalizat licitaţia, a fost dat de ANAP, autoritatea care supraghează toată achiziţiile din România”, a declarat Bode într-o conferinţă de presă.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te