VIDEO Cât costă CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Vine din China

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.12.2023 - 20:02
Cât costă CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Vine din China - Foto: captură video
Cât costă CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Vine din China - Foto: captură video

Brandul româneasc de smartphone-uri, televizoare și gadget-uri Allview a lansat pe piața auto din România Allview CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Cvadriciclul este un model chinezesc BAW Yuanbao rebranduit și oferă până la 170 km autonomie.

SHARE

Visual Fan, compania din Brașov, care a intrat pe piața din România în anul 2002 comercializând televizoare și DVD playere sub brandul „Allview”, în 2006 a lansat primul brand local de televizoare LCD, iar din 2008 a pătruns și pe piața smartphone-urilor, și-a ținut promisiunea făcută la Bucharest Tech Week 2023. A intrat și pe piața auto. 

Cât costă CityZen, prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani. Vine din China

Allview a lansat pe piața auto din România Allview CityZen, prima mașină electrică „românească” ce poate fi condusă de la 16 ani, cu permis categoria B1.

Omologat ca cvadriciclu, vehiculul este un model chinezesc BAW Yuanbao rebranduit și cu două locuri în loc de patru, plus un portbagaj foarte mare. Oficial, are o capacitate de 816 litri, ceea ce ar face mașinuța ideală pentru livrări urbane.

Citește și: De ce VW ID.7, urmașul electric al Passat-ului, e cu aproape 50% mai ieftin în China față de România

Mașinuța lansată pe piața din China în 2022 și produsă de Beijing Automobile Works ce stă la baza lui CityZen are 3,06 metri lungime, 1,48 metri lățime și o înălțime de 1,58 metri. Ampatamentul este de 2.05 metri. În comparație, Dacia Spring are 3,73 metri lungime.  

Allview CityZen este pus în mișcare de un motoraș electric cu o putere continuă de 17,7 cai, dar care poate scoate 27 de cai în modul „Sport”, ceea ce îi permite mașinuței să atingă o viteză maximă de 90 km/h.

Energia vine de la o baterie Litiu-Ion-Fosfat (LFP) cu o capacitate netă 13,7 kWh, care se încarcă, de exemplu, complet în 8 ore la o priză casnică normală. 

CityZen promite o autonomie maximă de 170 km cu un plin, lăudându-se cu un consum omologat de 8 kWh/100 km.

Prima mașină electrică „românească” cu permis de la 16 ani are un preț de listă de 15.980 euro. Prin programul Rabla, însă, ajunge 7.990 euro. 

Citește și: ANALIZĂ De ce rețelele electrice și de încărcare din UE nu țin pasul cu numărul mașinilor electrice

Allview CityZen este oferit, cel puțin deocamdată, într-o singură echipare. Lista de dotări include două display-uri de 10,25 inch, din care cel central cu MultiTouch, geamuri electrice, airbag pentru șofer, ABS, sistem de camere video la 360 grade, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, închidere centralizată, oglinzi electrice, aer condiționat, direcție asistată, sistem de asistență la plecarea din rampă. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te