FedEx, cel mai mare samsar de mașini din istorie? A vândut sute de dube cu kilometrajul „aranjat”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 28.06.2023 - 14:14
FedEx, cel mai mare samsar de mașini din istorie? A vândut sute de dube cu kilometrajul „aranjat” - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

FedEx, una dintre cele mai mari firme de curierat din lume, are șanse să devină cel mai mare samsar de mașini din istorie. Este acuzată că a vândut flotele sale de dube uzate cu kilometrajul „aranjat” sau schimbat, înșelând cumpărătorii.

SHARE

În momentul în care dubele FedEx ajung la sfârșitul vieții lor de livrare a coletelor, firma le vinde, normal, pentru a fi folosite în diverse scopuri. Multe dintre ele sunt transformate, de exemplu, în vehicule de fast-food, deoarece dimensiunile și forma lor de cutie sunt perfecte pentru bucătăriile mobile.

Problema este că FedEx a fost dată în judecată în SUA, firma fiind acuzată că a înlocuit odometrele de la multe dintre furgonetele sale cu unele noi, care indicau zero kilometri, și a utilizat mașinile „aranjate” încă o perioadă lungă de timp după care le-a vândut licitație cu 100.000 de mile sau chiar mai puțin în bord, relatează thedrive.com.

Citește și: Un samsar oficial arată cu degetul piața de mașini SH. „Să vinzi o mașină corect e imposibil”

Tentați de kilometrajul mic, cumpărătorii de bună crediță au plătit prețuri mai mari pe dubele scoase la vânzare de FedEx, crezând că fac o afacere. 

În realitate însă, kilometrajul real al dubelor FedEx era uneori și de patru ori mai mare decât cel indicat de odometru, ceea ce a dus la nenumărate probleme mecanice care i-au costat pe clienți mulți bani. În unele cazuri, problemele mașinilor au fost atât de grave, încât dubele cumpărate au devenit inutilizabile, iar afacerile au dat faliment.

180.000 de mile, în loc de 400.000 de mile

Potrivit KTNV Las Vegas, Tom Layton din Henderson, Nevada, a observat pentru prima dată kilometrajele „aranjate” la FedEx în 2017.

Layton, care cumpără și vinde autovehicule comerciale de 36 de ani, a cumpărat un camion FedEx Freightliner cu aproximativ 180.000 de mile indicate la bord. Când a vândut camionul, cumpărătorul său l-a conectat la un computer care i-a spus că kilometrajul real era de aproximativ 400.000 de mile. Iar Layton a intentat atunci propriul proces, care este separat de procesul colectiv cu care se confruntă în prezent FedEx.

Citește și: Un samsar de mașini a ajuns „vedetă” la poliție. E anchetat pentru înşelăciuni și escrocherii

De atunci, mai mulți clienți din California, Tennessee, New Jersey, Florida și Virginia au observat că kilometrajul fostelor vehicule FedEx a fost „aranjat”. 

FedEx nu și-a vândut întotdeauna autovehiculele scoase din uz. După ce ajungeau la aproximativ 350.000 de mile, de obicei, le arunca la fier vechi.

Abia în 2011, FedEx a început să scoată la licitație dubele și camioanele vechi prin intermediul companiei sale de flote auto, Holman Fleet Leasing (de asemenea, pârâtă în proces).

Citește și: Plăteau un om al străzii să intre cu o rablă într-o mașină de lux, apoi păcăleau asiguratorii

Prin urmare, acțiunea în instanță din SUA susține că atât FedEx, cât și Holman au înlocuit în mod intenționat odometrele pentru a umfla în mod artificial valoarea autovehiculelor, astfel încât acestea să se vândă la prețuri mai mari la diverse licitații din Statele Unite. Apoi, conform acuzațiilor, ambele companii ar fi împărțit profiturile.

FedEx neagă acuzațiile. "Suntem conștienți de acuzațiile făcute în plângere și ne vom apăra viguros în instanță", a declarat un reprezentant al FedEx pentru Spectrum News.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te