duminică 26 octombrie
EUR 5.0835 USD 4.3789
Abonează-te
Newsweek România

Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune

Data publicării: 10.09.2025 • 07:50
Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Roțile mașinii nu se lasă oricum după ce vehiculul este parcat. Specialiștii spun că o anumită poziție, în care și șoferii „bătrâni” lasă volanul din neatenție, poate fi extrem de costisitoare.

Un obicei pe care mulți șoferi îl au atunci când își parchează mașina se poate dovedi periculos pentru bugetul de reparații. 

Citește și: Piesele „invizibile” ale mașinii ce se strică fără avertisment. Cum le identifici înainte să cedeze?

 

Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune

Parcarea autovehicului este un proces cotidian adesea subestimat de mulți șoferi.

În marile centre urbane, de exemplu, unde locurile de parcare disponibile sunt limitate și majoritatea sunt deosebit de înguste, parcarea corespunzătoare nu este doar o chestiune de confort, ci și o chestiune de protejare a mașinii în sine. Evident, niciun șofer nu vrea să-și găsească mașina plină de mici denivelări și zgârieturi.

Dar, atenție, există și alte pericole, mai silențioase, cum ar fi lovirea bordurilor ce pot duce la deteriorarea anvelopelelor și/sau a jantelelor.

Iar specialiștii atrag atenția și asupra unui obicei mai puțin cunoscut pe care mulți dintre șoferi îl neglijează, fără a se gândi că-i poate duce la reparații costisitoare: parcarea și lăsarea mașinii cu roțile bracate, virate, orientate într-o singură direcție.

Citește și: Rămâi în „pana prostului” cu mașina electrică?„Salvarea” poate fi un generator? Ce spun specialiștii

Conform mecanicilor, această practică de lăsare a mașinii cu roțile bracate poate fi dezastruoasă , deoarece atunci când aceasta e repusă în mișcare se pune o presiune suplimentară asupra componentelor suspensiei, cum ar fi amortizoarele, și ale sistemului de direcție.

Această presiune este concentrată într-o zonă mică, care nu este proiectată să suporte o greutate atât de mare pentru perioade lungi de timp, explică specialiștii. 

Citește și: Lași mult mașina în parcare, „omori” bateria. Ce le recomandă specialiștii șoferilor?

Cum trebuie să lași roțile după ce parchezi mașina? Și șoferii „bătrâni” greșesc și riscă daune - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Uzura cauzată nu este imediat sesizabilă, deoarece mașina continuă să funcționeze normal, ceea ce face ca șoferul să nu realizeze că sistemele de suspensie și direcție sunt solicitate mai mult.

În timp, însă, acest obicei poate duce la probleme grave și daune costisitoare.

În plus, lăsarea mașinii parcate cu roțile bracate pentru o perioadă lungă de timp (mai mult de două luni) poate duce la deformarea benzii de rulare a anvelopelor și necesitatea înlocuirii acestora. 

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră