Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de „2.000 €”

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 24.05.2024 - 16:19
Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de 2.000 € - Foto: captură ecran
Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de 2.000 € - Foto: captură ecran
Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de 2.000 € - Foto: captură ecran
Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de 2.000 € - Foto: captură ecran
Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de 2.000 € - Foto: captură ecran

Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de pe lista dotărilor de bază. Versiunea cu AC și cu alte câteva opțiuni e cu 2.000 € mai scumpă, pornește de la 18.900 €, în loc de 16.900 €.

SHARE

Dacia a surprins plăcut la începutul lunii aprilie 2024, când a publicat prețurile noului model Dacia Spring. 

Având în vedere că la un preț de pornire de 20.800 € poziția Dacia Spring începea să fie amenințată, Grupul Dacia-Renault a decis să ieftinească noua Dacia Spring, facelift-ul lansat în martie 2024 la Salonul Auto de la Geneva, pentru a-i cimenta poziția de cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană, și a anunțat un preț de bază de 16.900 €, TVA inclusă, sau de 11.800 €, prin programul Rabla 2024.

Atenție, însă, dacă vechea Dacia Spring avea aer condiționat standard, noul model de bază Dacia Spring Essential nu mai are. De asemenea, s-a făcut economie și prin scoaterea bandourilor de pe uși. 

Citește și: Noua Dacia Spring rămâne cea mai ieftină mașină electrică. Prețul, redus cu 3.900 €!

Cum a fost ieftinită mașina electrică Dacia Spring? I s-a scos aerul condiționat de „2.000 €”

Noua Dacia Spring are, teoretic, un preț de bază cu 3.900 € mai mic decât cel al modelului anterior.

Atenție, însă, când configurați mașina! O mașină echivalentă, adică care să dispună de aer condiționat, un sistem de confort indispensabil în orice automobil civilizat având în vedere temperaturile caniculare din verile ultimilor ani, pornește de la 18.900 €. Adică, e mai ieftină doar cu 1.900 €. 

Citește și: Piața de mașini electrice, în cădere. Germania, „motorul Europei”, -11%. Mașinile hybrid, +23%

Pe de altă parte, prin Rabla Plus 2024, Dacia Spring e mai scumpă cu 1.200 €. Cum Guvernul a redus cu 50% ecobonus-ul Rabla Plus în 2024, la 5.100 €, Dacia Spring are un preț de pornire prin program de 11.800 €, TVA inclusă. Cu Rabla Plus 2023, Dacia Spring pleca de la 10.600 €, TVA inclusă. 

Dacia Spring este disponibilă într-o gamă de șase nuanțe, inclusiv noul Beige Safari și Brick Red.

Sistemul multimedia Media Control, disponibil în serie pe versiunile Essential și Expression, beneficiază de comenzi pe volan, cu afișaj al informațiilor media și al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul este dotat cu 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. 

Citește și: SUA taxează cu 100% mașinile electrice din China, le dublează prețul pe piață. Europa se codește

Disponibil ca dotare standard pe versiunea Extreme și opțional pe Expression, sistemul Media Nav Live oferă un ecran central de 10", care încorporează navigație conectată până la 8 ani, integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și hărți europene actualizate. Mai mult, oferă conectivitate Apple CarPlayTM și Android AutoTM, precum și două porturi USB.

Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2): frânarea automată de urgență (urbană/periurbană cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii  de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall).

Și, pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul "My Safety" care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.

Noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. În ceea ce privește motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă pe versiunea Essential.

Cu o greutate de 984 kg în echiparea superioară Extreme, Dacia Spring este singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puțin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%) în comparație cu generația anterioară, în condițiile introducerii noilor echipamente ADAS (pentru a răspunde celor mai recente norme de siguranță), precum și a îmbunătățirii finisajului și a echipamentelor standard.

Greutatea redusă, combinată cu eficiența motorului noului Spring, îi permite să ofere un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km, menținând astfel costurile de utilizare la un nivel scăzut.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te