BMW, la intersecţia dintre sunet, muzică şi tehnologie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 02.12.2019 - 10:43

De aproape 50 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, în muzica jazz şi cea clasică, precum şi în arhitectură şi design.

SHARE

Orchestra Simfonică din Londra. Teatrul Scala. Teatrul Balşoi. Opera Bavareză de Stat. Opera de Stat Unter den Linden. Elbphilharmonie. Opera Naţională a Poloniei. Filarmonica din München, Festivalul SoNoRo din România. Cu o tradiţie de ani şi în anumite cazuri chiar de decenii, BMW a colaborat cu orchestre de renume mondial în crearea de formate precum BMW Opera Next şi BMW Classics pentru a oferi modalităţi noi de a trăi muzica clasică. În consecinţă, milioane de vizitatori s-au bucurat de concerte gratuite organizate în pieţe faimoase din anumite oraşe de pe mapamond, precum şi pe platforme online.

În plus, electrificarea automobilelor deschide posibilităţi complet noi la intersecţia dintre sunet, muzică şi mobilitate. În 2019, BMW a semnat un parteneriat cu Hans Zimmer, renumitul compozitor de muzică de film şi câştigător al Premiului Oscar, pentru ca acesta să compună sunetul propulsiei electrice şi semnalele sonore pentru BMW Vision M NEXT. Muzica este puternic emoţională şi creează momente de neuitat. Care este potenţialul ascuns în acest limbaj universal? Dezvoltarea continuă de noi sunete reprezintă o oportunitate incredibilă.

Pentru aceasta, BMW intenţionează să implice şi orchestre ca parte a explorării sonore care va defini sunetele viitorului, iar partenerii săi internaţionali au fost încântaţi de perspectivele acestei iniţiative.

"În fiecare vară din 2012, emblematica Trafalgar Square din Londra este gazda celui mai mare concert gratuit de muzică clasică în aer liber din capitală, BMW Classics. Misiunea noastră comună în producerea BMW Classics este simplă - să ducem muzica deosebită şi posibilitatea de a participa la cultură de calitate la un public cât mai mare - şi, prin transmiterea acestui concert prin livestream pe canalul YouTube al orchestrei, ajungem la audienţe de pe tot mapamondul. În fiecare an, prezentăm o lucrare complet nouă a unui compozitor debutant; fără sprijinul BMW şi al primarului Londrei, lansarea unei piese noi şi găzduirea unui eveniment gratuit de acest gen pur şi simplu nu ar fi posibile. LSO este mândră de parteneriatul principal cu BMW şi priveşte cu încredere să colaboreze mulţi ani de acum încolo”, a precizat Sir Simon Rattle, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Londra.

"Suntem încântaţi că prietenia şi parteneriatul nostru de lungă durată cu BMW au fost întruchipate de concerte în aer liber, care pot fi văzute de locuitorii şi vizitatorii Moscovei. Acum, Teatrul Balşoi a devenit parte a acestei iniţiative internaţionale organizată de BMW la finalul secolului XX. Nu numai Berlin, Londra şi München, ci şi Moscova vă aşteaptă pentru aceste concerte estivale, datorită cărora cel mai vast public are posibilitatea de a asculta staruri contemporane ale scenei de operă. Această iniţiativă este în mare concordanţă cu spiritul Balşoi şi BMW, pentru că mereu căutăm lucruri noi - noi tehnologii, noi maşini, premiere, talente tinere -, iar acum atragem o audienţă nouă. Şi nu suntem pregătiţi să ne oprim. Sezonul acesta planificăm să atingem noi limite geografice ale capitalei noastre”, a spus și Vladimir Urin, directorul general al Teatrului Balşoi din Moscova.

"BMW este partenerul nostru de încredere de 24 de ani. Este o cooperare în condiţii de egalitate, care, în schimb, permite un schimb deschis. Pur şi simplu, iniţiativa «Opera pentru toţi» nu ar fi fost posibilă altfel. BMW înţelege pe deplin cât de important este accesul la muzică - pentru toţi oamenii - fie ea clasică, jazz sau pop”, a declarat Nikolaus Bachler, directorul general al Operei Bavareze de Stat din München.

Iar Paul Müller, directorul executiv, şi Valery Gergiev, directorul muzical al Filarmonicii din München, au explicat că “muzica nu este o entitate statică - trebuie să se dovedească din nou şi din nou pentru fiecare generaţie nouă. Aceasta necesită parteneri puternici care oferă un schimb veritabil. BMW este un astfel de partener - împreună dezvoltăm idei şi promovăm abordări noi. Iniţiativa noastră «Spielfeld Klassik» ilustrează superb cum această colaborare asigură că suntem plasaţi bine în domeniul educaţiei muzicale pentru toate vârstele."

În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie, aşa cum este Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, şi se implică în diverse proiecte culturale aşa cum a fost colaborarea cu artistul Adrian Mitu pentru seriile Blue Coffee şi Blue Hero. La nivel naţional, prin reţeaua de dealeri BMW, sunt susţinute o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te