Actualizare amplă și noi servicii pentru ”smartphone”-urile BMW cu patru roți

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 03.07.2020 - 10:24

În general, când vorbim despre actualizarea unui model de mașină și mai ales a unui BMW, ochii fug către fișa tehnică, către îmbunătățirile dinamice sau liniile mai puternice ale caroseriei. Dar, în era digitală, trebuie să ne obișnuim să vorbim și despre ”gadgeto-mobile”.

SHARE

În iulie 2020, BMW va lansa cea mai amplă actualizare de software pentru automobilele sale de până acum, cu funcţii noi şi îmbunătăţite pentru conectivitatea şi navigaţia auto. Aceste caracteristici vor fi incluse direct din fabrică cu fiecare automobil BMW care are sistem de operare de generaţia a 7-a, cum ar fi noul BMW Seria 5. Iar pentru modelele BMW compatibile, produse înainte de luna iulie şi aflate deja la clienţi, aceste noutăţi pot fi adăugate printr-o actualizare over-the-air gratuită a software-ului, care va fi disponibilă începând cu trimestrul al treilea. Este al doilea val important de update over-the-air (OTA) care va fi disponibil şi în România, după ce primul astfel de update a fost lansat în al doilea trimestru al acestui an.

Personalizare digitală cu funcţii la cerere

BMW a început demult să vadă maşina ca pe o platformă digitală. În urmă cu mai bine de două decenii, BMW ConnectedDrive a deschis calea către o nouă direcţie de individualizare. De atunci compania le-a permis clienţilor să beneficieze în orice moment de dezvoltarea tehnologică rapidă prin serviciile digitale adăugate continuu. Cu Remote Software Upgrade, BMW a creat astfel baza tehnică pentru menţinerea automobilelor la zi, adăugarea sau activarea de funcţii suplimentare pentru maşină şi instalarea rapidă şi uşoară over-the-air (OTA).

Pe mai multe pieţe internaţionale, BMW oferă deja clienţilor săi servicii digitale şi funcţii suplimentare pentru automobil sub formă de post-vânzare digitală, unele dintre ele fiind încorporate profund în software-ul maşinii. Exemple disponibile în prezent de aceste servicii sunt Asistentul de fază lungă, sistemul de asistare a condusului cu tempomatul activ (ACC) cu funcţie Stop & Go, BMW Driver Recorder, BMW IconicSounds Sport şi suspensia M adaptivă. În viitorul apropiat se vor adăuga funcţii suplimentare care pot accesa hardware-ul şi software-ul existente ale maşinii, cum ar fi anumite funcţii de confort sau sisteme de asistare a condusului.

În plus, BMW va oferi un grad şi mai mare de flexibilitate în ceea ce priveşte perioadele de activare în viitor. Clienţii vor beneficia în avans de oportunitatea de a încerca produsele timp de o lună, după care pot activa serviciul respectiv timp de un sau trei ani.

Cu opţiunea de a activare ulterioară de funcţii suplimentare pentru automobil prin intermediul ConnectedDrive Store, BMW oferă clineţilor o nouă soluţie care asigură clienţilor posibilităţi noi de personalizare şi mai multă flexibilitate. BMW oferă hardware-ul şi software-ul automobilului din fabrică pentru utilizarea mai multor sisteme, astfel încât să poată fi adaptat ulterior în funcţie de necesităţi şi în conformitate cu preferinţele clienţilor. Dacă, de exemplu, funcţiile maşinii nu au fost încă solicitate la momentul achiziţiei, acestea pot fi adăugate ulterior. Astfel, un al doilea proprietar poate configura automobilul folosit în funcţie de propriile dorinţe.

Introducerea BMW iNext va extinde şi mai mult oportunităţile de personalizare.

BMW Maps, noua navigaţie bazată pe cloud

Ajungeţi mai rapid, mai sigur şi mai relaxat: următoarea generaţie a serviciului de direcţionare online oferă un tip complet nou de orientare şi utilizare. Sistemul bazat pe cloud permite o îmbunătăţire semnificativă a performanţei, face navigarea mai agilă şi asigură o introducere intuitivă a destinaţiei cu un nivel ridicat de precizie. BMW Maps calculează traseele mai rapid şi mai dinamic decât înainte, combinând informaţiile în timp real cu modelele de predicţie.

Introducerea liberă a textului în bara de căutare asigură o experienţă de utilizator mult mai confortabilă. Ca o linie de introducere intuitivă, permite căutarea  destinaţiilor, la fel ca pe smartphone-uri şi motoare de căutare. BMW Maps poate fi controlată uşor şi convenabil şi prin comandă vocală cu ajutorul Asistentului Personal Inteligent BMW.

BMW Maps afişează rezultatele căutării în funcţie de poziţia automobilului şi oferă informaţii contextuale despre destinaţie, cum ar fi imagini, orar de funcţionare şi calificative, precum şi informaţii cu privire la posibilitatea de parcare la destinaţie.

Navigaţia bazată pe informaţii din cloud permite o actualizare continuă a timpului de sosire estimat. Folosind informaţii despre trafic în timp real (RTTI), precum şi date istorice şi extrapolate, BMW Maps ţine la curent conducătorul în permanenţă, ajustează traseele şi urmăreşte cu atenţie potenţialele locuri periculoase. Datorită volumului de date foarte amplu cu privire la trafic, chiar şi pe străzile mai mici, BMW Maps evită ocoluri inutile prin zonele rezidenţiale. BMW Group, pentru modelele sale BMW şi MINI, este în prezent unul din puţinii producători care oferă date de trafic în timp real şi în România, cu calitatea datelor în continuă creştere.

De asemenea, aceste servicii sunt posibile prin informaţiile consolidate de la peste 14 milioane de automobile BMW şa nivel global. Maşinile conectate transmit date anonimizate cu privire la condiţiile de trafic şi permit altor maşini BMW să beneficieze de aceste informaţii, de exemplu despre fluxul de trafic sau punctele periculoase (polei, precipitaţii). Pentru navigaţie, BMW Maps foloseşte întotdeauna cel mai recent material de hartă, care periodic este actualizat over-the-air.

BMW eDrive Zones - Comutare automată în modul EV

Prin eDrive Zones, BMW îşi extinde în continuare serviciile de mobilitate electrică şi sprijină clienţii de BMW plug-in hybrid să utilize automobilele cu un impact cât mai redus asupra  mediuui. Folosind geo-restricţionarea, automobilul trece automat la modul de condus pur electric când intră în zone cu emisii reduse. În viitor, conducătorii BMW vor primi puncte BMW pentru călătoriile fără emisii, ca parte a unui program de fidelizare. Aceste puncte vor putea fi utilizate pentru diverse beneficii (de exemplu acces gratuit la anumite staţii de încărcare). Pentru condusul pur electric în zonele eDrive, numărul de puncte este dublat. În prezent, funcţia eDrive Zones este disponibilă în peste 80 de oraşe europene.

Connected Parking, un serviciu diponibil în ”țările cu apă caldă”

Connected Parking, un serviciu care încă nu este disponibil în România, realizează căutarea unui loc de parcare la punctul de sosire prin diverse servicii. On-Street Parking Information nu numai că indică locurile de parcare conducătorului, dar calculează şi probabilitatea ca un loc de parcare stardal să fie liber pe baza datelor disponibile. De asemenea, serviciul ia în considerare dimensiunea automobilului atunci când îl compară cu situaţia locului de parcare de la faţa locului. Connected Parking oferă şi informaţii generale despre situaţia parcării la destinaţie.

Connected Charging - Servicii complete de încărcare pentru modelele plug-in hybrid şi electrice

Automobilele electrificate beneficiază de posibilităţile extinse ale serviciilor Connected Charging inovatoare. Gestionarea încărcării ca o componentă esenţială permite clienţilor să vizualizeze detaliile proceselor anterioare de încărcare în aplicaţie, să definească ferestrele de timp specifice în care maşina ar trebui încărcată - utilă în special în contextul fluctuaţiei preţurilor la energia electrică în cursul zilei - şi poate trimite notificări push direct pe smartphone-ul clientului atunci când apar evenimente de încărcare.

Serviciile din domeniul încărcării publice au fost extinse pentru a include informaţii suplimentare detaliate despre staţiile de încărcare individuale, precum orarul de funcţionare, furnizorii sau opţiunile de autentificare. În plus, afişează disponibilitatea acestora la prima vedere. Mai mult, sunt prezentate puncte de interes precum cafenele sau restaurante din apropierea staţiei de încărcare, pentru cea mai bună utilizare a timpului de încărcare. Conducătorul are o transparenţă optimă în ceea ce priveşte autonomia şi starea de încărcare, în automobil şi în aplicaţie. Pentru automobilele complet electrificate, pe hartă este adăugat un indiciu de autonomie sub forma unui cerc albastru.

Dacă BMW recunoaşte că un conducător are nevoie de o pauză, sugerează automat o oprire adecvată, inclusiv opţiunile de încărcare disponibile. Planificatorul de traseu optimizat pentru automobile electrificate adaugă proactiv şi automat staţii de încărcare în funcţie de traseu şi program şi ia în considerare staţiile de încărcare rapidă.

BMW Digital Key pentru iPhone

BMW este primul producător de automobile care le permite clienţilor să-şi folosească dispozitivul iPhone ca o cheie auto complet digitală. Cheia digitală de la BMW este stocată pe un cip din iPhone, ca un aşa-numit element securizat, şi comunică cu automobilul prin tehnologia NFC. Soluţia fost dezvoltată în conformitate cu standardele Consorţiului de Conectivitate Auto (CCC), din care fac parte atât Apple, cât şi BMW.

Cheia digitală face posibilă deschiderea şi închiderea maşinii fără o cheie fizică, dar şi pornirea automobilului prin iPhone. De asemenea, clientul are opţiunea de a activa cheia până la alţi cinci utilizatori, rapid şi uşor prin intermediul unui iMessage. Această tehnologie poate chiar regla utilizarea maşinii: de exemplu, în cazul în care cheia este oferită unui conducător neexperimentat sau tânăr, proprietarul cheii principale poate stabili limite pentru viteză, putere (HP) şi volumul radioului. Cheia digitală poate gestiona simulatn şi mai multe automobile. Hardware-ul NFC necesar pentru cheia digitală este disponibil pentru automobilele produse cu începere din iulie 2020.

Asistentul Personal Inteligent BMW

Interacţiunea dintre conducător şi automobil va deveni tot mai importantă în viitor. Aproximativ 70% dintre clienţii BMW folosesc comenzi vocale. În viitor, este de aşteptat ca şi mai mulţi conducători BMW îşi utiliza această soluţie. Pe lângă un design nou, Asistentul Personal Inteligent are şi numeroase funcţii noi odată cu actualizarea din iulie 2020.

Prin aspectul său revizuit, BMW pune accentul pe caracterul agil şi emoţional al asistentului. Asistentul virtual se îndreaptă spre partenerul de conversaţie şi astfel poate diferenţia şi mai clar între modul în care se adresează conducătorului şi pasagerului.

Prin Asistentului Personal Inteligent BMW, un specialist BMW este mereu la bord. Conducătorul poate pune întrebări legate de BMW şi poate primi o mulţime de informaţii despre automobil. De exemplu, clientul poate cere sfaturi cum să conducă mai eficient. Funcţiile suplimentare din maşină pot fi controlate şi prin comandă vocală folosind Asistentul Personal - de exemplu, pentru a deschide sau închide ferestrele. În plus, diversele moduri de condus pot fi activate vocal. Cu ajutorul datelor automobilului, precum semnalul GPS, asistentul poate şi să automatizeze rutinele conducătorului şi să se adapteze în consecinţă - de exemplu, prin deschiderea automată a geamului la intrarea într-o parcare unde conducătorul auto trebuie să folosească un card de acces.

Odată cu noua actualizare, Asistentul Personal Inteligent BMW oferă asistenţă proactivă îmbunătăţită, cu comenzi vocale posibile pentru interacţiunii naturale. Sugestiile de comunicare sunt afişate şi în widgetul nou proiectat. Aceste sugestii nu sunt afişate întâmplător, ci în funcţie de situaţia de condus respectivă.

Într-un BMW de generaţie actuală (cu sistem de operare BMW generaţia a 7-a), clientul poate gestiona individual mai mult de 30 de servicii de date diferite şi poate regla setările, în funcţie de echipament. Clienţii configurează şi decid ce servicii şi ce date sunt utilizate sau trimise. În plus, conducătorii BMW au opţiunea de a opri toate serviciile, inclusiv transmisia de date corespunzătoare. Nu este posibilă dezactivarea serviciilor care sunt esenţiale pentru securitatea şi sănătatea pasagerilor, precum eCall obligatoriu prin lege.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -