A treia generație Bentley Continental GT Convertible: Lux, la 333 km/h

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 07.12.2018 - 14:45

Plafonul amovibil cu pliere în ”Z” se deschide în 19 secunde, motorul W12 livrează 635 de cai putere, caroseria și interiorul fabricate artizanal fascinează iar noul Bentley Continental GT Convertible atinge 100 km/h în 3,8 secude și ajunge la o viteză maximă de 333 km/h.

SHARE

„O eleganță discretă, care te forțează să te uiți...  Producem automobile Grand Tourer de lux încă de când compania a fost fondată, în 1919, și, pe măsură ce ne apropiem de anul centenar, Continental GT Convertible se alătură unei game extrem de apreciate - probabil cel mai puternic și mai performant portofoliu de produse pe care lumea l-a văzut vreodată la un singur brand de lux”, a declarat Adrian Hallmark, președinte și director executiv Bentley Motors, în cadrul evenimentului de lansare a celei de-a treia generații Bentley Continental GT Convertible.

Continental GT Convertible păstrează eleganța și stilul predecesorilor săi. Profilul noului cabrio este, însă, mai alungit și mai plat decât la vechiul model, datorită poziționării roților din față cu 135 mm mai înainte. Acest lucru a permis extinderea capotei și coborârea părții frontale. Liniile principale de design ale fratelui său coupé continuă să fie evidente, prelungindu-se către spatele musculos.

Iluminarea de pe modelul Continental GT Convertible utilizează cea mai recentă tehnologie Matrix LED, însă designul farurilor este ceea ce le face cu adevărat deosebite. Inspirat de cele mai elegante pahare de cristal șlefuit, suprafețele interioare sunt transparente, cu muchii ascuțite, care reflectă lumina ca un diamant. Rezultatul este similar cu acela al unei bijuterii iluminate - un efect care este amplificat atunci când secvența de întâmpinare opțională luminează treptat farurile, pe măsură ce vă apropiați de mașină. Stopurile oferă și ele efectul de cristal șlefuit, evidențiind profunzimea tridimensională a blocurilor optice.

Clienții pot alege din paleta standard de 17 culori de vopsea, inclusiv Beluga, Onyx și Portofino. O gamă extinsă de culori opționale este, de asemenea, disponibilă, precum și opțiunea de potrivire completă a culorilor la cerere. Acestea pot fi asortate cu șapte culori exterioare ale plafonului.

Fiecare detaliu contează

Interiorul rafinat al noului Continental GT Convertible este o vitrină a experienței de neegalat a Bentley în utilizarea materialelor naturale. De la piele de cea mai bună calitate, până la furniruri rare, procurate din surse sustenabile, cum ar fi Koa și Dark Fiddleback Eucalyptus, habitaclul decapotabilei este un triumf al meseriilor și meșteșugurilor artizanale. 

Tabloul de bord este decorat și sculptat în formă de aripi lungi, care evocă forma emblemei Bentley. Clienții Continental GT Convertible pot alege între opt culori ale interiorului plafonului, inclusiv roșu, albastru și Magnolia. Consola centrală este finisată pentru a se potrivi cu partea inferioară a fasciei, dar pentru ea poate fi ales și un nou finisaj tehnic, cunoscut sub denumirea de Côtes de Genève, care este inspirat de suprafața mecanică delicată din interiorul celor mai elegante ceasuri elvețiene. Această suprafață este prelucrată pe aluminiu de 0,6 mm grosime și este creată prin șlefuire laterală, pentru a crea un model în benzi. Fiecare bandă are o lățime de 5 mm și este prelucrată sub un unghi, pentru a obține un finisaj cu adevărat tridimensional, la fiecare trecere mașina avansând cu numai 0,5 mm.

Noile tipuri de finisaje haptice de lux împodobesc interiorul Continental GT Convertible pentru o și mai mare satisfacție senzoriala și vizuală. În unele zone, randalinarea romboidală rotunjită înlocuiește randalinarea mecanică tradițională, pentru suprafețe mai fine ale comutatoarelor și ale comenzilor, în timp ce randalinarea în formă de diamant generează un aspect luxos, creând o suprafață cu detalii tridimensionale.

Scaunele Confort, reglabile pe 20 de direcții, stabilesc noi standarde în industrie, în ceea ce privește confortul și rafinamentul. Panourile centrale netede permit o eficiență maximă pentru funcțiile de ventilație, încălzire și masaj, în timp ce suportul lateral reglabil păstrează matlasarea specifică Bentley. Opțional, cusătura încrucișată realizată manual este în continuare disponibilă.

Noul Continental GT Convertible vine cu o gamă de trei sisteme audio. Sistemul standard are 10 difuzoare și 650 de wați, în timp ce la cerere se poate instala un sistem Bang & Olufsen de 1500 W, cu 16 difuzoare, cu grile de difuzoare iluminate, beneficiind de prima aplicație auto a sistemului BeoSonic - un nou mod de setare a tonurilor cu o singură atingere, prin intermediul unei interfețe simple și intuitive. Iar un sistem Naim de 2200 W, cu 18 difuzoare, cu transductoare active de bass integrate în scaunele din față și opt moduri de sunet, este disponibil opțional pentru audiofilii adevărați.

În spatele volanului, progresele tehnologice din noul Continental GT Convertible continuă. Panoul de bord orientat către conducătorul auto este complet digital și poate fi personalizat de către conducătorul auto. Ecranul rotativ Bentley oferă posibilitatea alegerii între o călătorie digitală sau analogică. La prima vedere nu pare să existe vreun ecran în mijlocul tabloului de bord. În schimb, furnirul este aparent neîntrerupt, în timp ce o linie cromată subțire cromată trece prin spatele volanului și înconjoară afișajul digital al instrumentelor de bord.

La apăsarea butonului de pornire a motorului, furnirul din mijlocul tabloului de bord se rotește pentru a dezvălui cel mai mare ecran touchscreen al Bentley, un afișaj MMI digital de înaltă definiție, de 12,3", proiectat de Bentley, cu un ecran de pornire configurabil, cu trei ferestre capabile să afișeze funcțiile preferate de către șofer - de exemplu, navigație, suport media și telefon. Interfața cu utilizatorul este proiectată să fie asemănătoare cu un telefon mobil modern, iar meniurile sunt structurate astfel încât să fie instantaneu intuitive.

Cea de-a treia parte a afișajului rotativ Bentley prezintă trei cadrane elegante analogice, care afișează temperatura exterioară, o busolă și un cronometru. O astfel de utilizare inovatoare a elementelor tradiționale subliniază angajamentul unic al Bentley față de trecut și viitor și oferă clienților posibilitatea de a alege afișajul digital sau analogic sau cabina curată și calmă.

Inimă W12

Noul Continental GT Convertible este lansat cu motorul Bentley de 6.0 litri, W12 TSI. Proiectat, dezvoltat și construit manual în Crewe, este cel mai avansat motor cu 12 cilindri din lume. Sistemul de propulsie utilizează cea mai recentă tehnologie de gestionare a motorului, cu 300 de milioane de calcule software pe secundă. Acesta produce un cuplu de 635 CP și un cuplu de 900 Nm, accelerând modelul Convertible la 100 km/h în 3,8 secunde, până la o viteză maximă de 333 km/h.

Sistemul Bentley Variable Displacement oprește jumătate din motor în condiții precis definite. Supapele de admisie și evacuare, injecția și aprinderea combustibilului sunt închise la jumătate dintre cilindri, motorul funcționând ca un motor cu șase cilindri, pentru o eficiență îmbunătățită.

O nouă volantă cu dublă masă înlocuiește convertorul de cuplu, pentru a atenua oscilațiile transmisiei și pentru a livra puterea perfectă pentru călătoriile de lux. Transmisia cu opt trepte și dublu ambreiaj permite o accelerare lină și schimbări rapide ale vitezelor, tipice pentru caracterul Continental GT, precum și o economie mixtă de combustibil de 12,4 l/100 km (conform NEDC).

Un nou sistem Active All-Wheel-Drive înlocuiește distribuția tradițională de livrare a puterii 40:60 între roțile din față și cea din spate, variind în schimb diferența de cuplu față-spate în funcție de situația de conducere.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2018 NEWS INTERNATIONAL S.A.