A renunțat la mașina electrică și a revenit, după un an, pe „motorină”. Nu era sigur de autonomie

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 10.05.2023 - 13:17
Mașină electrică Foto: Pexels.com

Un român a povestit cum a renunțat la mașina electrică după un an de când a achiziționat-o. Omul a trecut la un autovehicul pe motorină și spune că este mult mai mulțumit acum pentru că știe cât poate merge cu un plin de combustibil.

SHARE

Un fost posesor de mașină electrică a povestit pe un grup de pe Facebook de ce a renunțat la un astfel de autovehicul. Omul spune că s-a întors la o mașină normală. 

Ceilalți utilizatori au grupului l-au ironizat și au spus că de fapt acesta nu ar fi condus niciodată o astfel de mașină și nu știe ce vorbește. 

A renunțat la mașina electrică și a trecut pe una pe motorină

Șoferul și-a spus povestea pe grupul Dacia Spring România.

De altfel, Dacia Spring este una dintre cele mai populare mașini electrice din România pentru că are un preț accesibil. Mulți posesori se declară mulțumiți. Alții au spus că sunt o mulțime de probleme cu acest autovehicul. 

Părerile sunt împărțite, însă trendul în materie de mașini pare să fie tot spre electric pentru reducerea poluării. 

"Dragii mei, după aproape 1 an de chinuri cu Spring, voi părăsi grupul. M-am întors la o mașină normală: Golf 2.0 TDI. Îmi cunosc autonomia, pot merge cu viteză normală în afara localității și chiar îmi permit extravaganțe precum aer condiționat sau ventilație.

Gata cu cupoanele Kaufland, aplicații nefuncționale, zeci de defecte, zero dotări și nici măcar o margaretă EuroNCAP.

Nervi de oțel/ baftă la vânzare si salutări", a scris șoferul pe grupul Dacia Spring România.

Ceilalți utilizatori au pornit un val de ură asupra șoferului. 

"Cum să îți faci cont fake și să dai cu hate aici când tu probabil nici măcar nu te-ai urcat vreodată în mașini noi, nu mai zic să le conduci.

Câtă frustrare și hate zac în unii români.

Și dacă într-adevăr ai deținut Spring, dar te-a bătut tehnologia, mulțumim că îl vinzi, nu e pentru ține. Selecția naturală își face treaba.", a scris un utilizator.

Altul se oferă să îi cumpere mașina cu 8.000 de euro.

"Apropo de spor la vânzări, vă ofer 8000 de euro pe Springul buclucaș și nevaloros, pentru dvs.", a scris acesta. 

Altul îi amintește cum este să îți dezgheți parbrizul din aplicație.

"Baftă la distribuție și joc de glezne, iarna, pe ger, la curățat parbrizul de gheață cu motorul în funcție să se încălzească...

Citește și: VIDEO Un „bombardier” cu mașină electrică Dacia Spring a scos ranga la un șofer care l-a claxonat

Ce mișto, de acasă, de lângă cafeluță, să apeși un butonaș de pe aplicație să pornească climatizarea și, coborât la Springuleț să ai mașina încălzită, toate geamurile dezghețate... 

A, să te uiți mereu sub „tedei” să nu cumva să ai vreo pată de ulei! Nu de alta, dar aia e tot poluare!", a spus un altul. 

De fapt utilizatorii recunosc că Dacia Spring este o ”a doua mașină a familiei” și ”e mașina ideală pentru oraș și zonele limitrofe, unde nu are rival la modul cum se conduce, consum, strecurare prin aglomerație și parcare ușoară”.

Citește și: Proprietarul unei mașini electrice a parcus 1,7 mil. kilometri: A schimbat 8 motoare și 3 baterii

Unii spun că au mai păstrat încă o mașină pe benzină sau motorină pentru distanțe mai lungi.

”Este ideală pentru cei care locuiesc la casă”

”Normal, dacă Springul este singura mașină a familiei, vei obosi să fii atent la autonomia Springului.Este o excelentă mașină pentru cei care locuiesc la casă.

Nu este indicată pentru cei ce locuiesc la bloc și sunt nevoiți în permanență să aibă grijă să găsească stații de încărcare libere", a scris un utilizator

"Sunt de aceeași părere. Noi am achiziționat această mașină pentru că urma să ne mutăm la casă și în afara orașului. Însă dacă rămâneam la bloc nu am fi achiziționat-o pentru că ar fi fost un stres cu încărcarea. Pentru oraș e perfectă.", a postat un altul.

De ce sunt de fapt mai ieftine mașinile clasice față de cele electrice

Românii au posibilitatea să opteze pentru toate tipurile de mașini. Pe piața auto internă există și mașini electrice și clasice. Fiecare vin la pachet cu avantajele și dezavantajele lor.

În timp ce mașinile diesel sunt mai puțin costisitoare de cumpărat în avans și au un cuplu mai bun, costuri de funcționare reduse, mai puțină întreținere și o economie la combustibil fac din mașinile electrice o achiziție inteligentă.

Citește și: Mașină clasică sau electrică? Toate avantajele și dezavantajele celor două categorii de vehicule

Prețul cerut inițial al mașinilor diesel și pe benzină, este adesea mai ieftin decât modelele electrice, din cauza costurilor cu bateriile pentru vehiculele electrice. Mașinile electrice au nevoie de o mulțime de materii prime costisitoare. Lanțul de aprovizionare pentru vehiculele electrice nu este la fel de bine dezvoltat ca în cazul combustibiliilor fosili, arată specialistul în energie Dumitru Chisăliță.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te