A doua generație BMW 530e: autonomie electrică extinsă și xDrive opțional

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.08.2019 - 16:26

Cum viitorul electric este încă îndepărtat, cel puțin în cazul mașinilor mari și performante, cea de-a doua generație a limuzinei plug-in hybrid BMW 530e propune o autonomie electrică extinsă cu 30%, emisii de CO2 reduse cu 20% și, în premieră, tracțiune integrală inteligentă.

SHARE

Noile versiuni plug-in hybrid BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan profită de cele mai noi evoluţii în domeniul tehnologiei celulelor de baterii pentru modelele electrificate ale BMW Group. Astfel, noua baterie litiu-ion de înaltă tensiune are o capacitate brută crescută de la 9,2 la 12,0 kWh, fără vreo creştere a dimensiunilor fizice. Datorită capacităţii crescute, cota principală a condusului cotidian poate fi realizată în regim electric, reducându-se astfel emisiile locale la zero. Bateria de înaltă tensiune este amplasată sub scaunele spate pentru economie de spaţiu, astfel încât volumul portbagajului este limitat foarte puţin în comparaţie cu cel al versiunii cu propulsie convenţională a BMW Seria 5 Sedan. Volumul portbagajului de la BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan este de 410 litri.

Sistemul plug-in hybrid al ambelor modele este alcătuit dintr-un motor de 2.0 litri, pe benzină şi cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, care generează 184 CP, şi un motor electric de 113 CP, care este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Împreună, ele dezvoltă o putere totală de 252 CP și un cuplu de 420 Nm. BMW 530e Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, iar BMW 530e xDrive Sedan, în 6,2 secunde. Viteza maximă a ambelor modele este 235 km/h.

Gestiunea inteligentă a energiei permite operarea eficientă optimă a sistemului hibrid. Pentru a îmbunătăţi suplimentar eficienţa şi plăcerea condusului, datele de navigaţie sunt utilizate şi pentru determinarea proactivă a modului de operare ideal.

Bineînțeles, șoferul poate influenţa modul de condus cu ajutorul butonului eDrive. În setarea standard ”AUTO eDRIVE”, condusul pur electric este posibil la viteze de până la 110 km/h. După trecerea în modul ”MAX eDRIVE”, BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan pot rula şi la viteze de până la 140 km/h cu emisii locale zero.

În cazul BMW 530e Sedan, condusul cu emisii locale zero este posibil acum pe distanţe de 61-66 de kilometri. Iar autonomia electrică a lui BMW 530e xDrive Sedan ajunge până la 55-58 de kilometri.

Consumul mediu mixt de combustibil anunțat de constructor este de 1,8-1,6 litri /100 km în cazul modelului cu propulsie (emisii CO2 de 41-36 g/km) și de 2,2-2,0 litri/100 km în cazul versiunii cu xDrive (emisii CO2 de 49-46 g/km). Consumul de energie de este 14,5-13,6 kWh/100 km și, respectiv, de 15,4-15,0 kWh/100 km, ceea ce caracterizează eficienţa ridicată a propulsiei electrificate.

În rest, cele două modele plug-in hybrid beneficiază de aproape întreaga gamă de echipamente opţionale disponibile pentru Seria 5 Sedan. Oferta cuprinde de la suspensia adaptivă şi jante din aliaj uşor, cu dimensiuni cuprinse între 17 şi 20 de inch, până la dotări opţionale foarte elegante din portofoliul BMW Individual şi sisteme de asistare a condusului Driving Assistant Plus şi Parking Assistant Plus. Ca echipare specială este disponibil şi BMW Live Cockpit ConnectedDrive, cu design complet digital al afişării. Acesta include un panou de instrumente de înaltă rezoluţie cu ecran de 12,3 inch (31,24 cm) în spatele volanului şi display central de 10,25 inch (26,04 cm).

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.