Analiştii din industrie spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai mult decât în alte ţări din cauza dimensiunii medii mici a firmelor din ţară şi a amplorii investiţiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic ”Fit-For-55” al Uniunii Europene, de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% faţă de nivelurile din 1990 până în 2030.
Sindicatele şi organizaţia de lobby-ul a Italiei Confindustria au spus că multe ţări mici şi mijlocii ar putea fi forţate să închidă firmele dacă guvernul nu oferă scutiri fiscale şi stimulente pentru sector.
Sectorul auto, copleșit de tranziţia energetică şi verde
”În pofida plângerilor şi solicitărilor din partea sindicatelor şi companiilor, guvernul nu a inclus în legea bugetului nicio intervenţie pentru a sprijini un sector copleşit de schimbările cauzate de tranziţia energetică şi verde”, au declarat Ferdinando Uliano, şeful sindicatului FIM CISL, şi Stefano Boschini, şeful FIM CISL din sectorul auto, într-un comunicat.
Un grup de asociaţii din industrie pentru sectorul auto a emis o declaraţie pentru a se plânge de lipsa de sprijin în legea bugetului şi în planul Italiei de redresare post-pandemie.
Înalţii oficiali ai FIM CISL au îndemnat guvernul să creeze un fond pentru protejarea lucrătorilor şi a întreprinderilor mici şi mijlocii, adăugând că sunt necesare stimulente pentru a încuraja achiziţionarea de maşini electrice şi hibride şi reînnoirea parcurilor auto ale administraţiilor publice.
FIM CISL a cerut, de asemenea, Ministerului Industriei să definească condiţii şi avantaje pentru a atrage investiţii de la grupuri multinaţionale, inclusiv Vitesco Technologies, Bosch şi Denso.
Lanţul de aprovizionare auto din Italia are 278.000 de lucrători direcţi şi indirecţi şi generează 6,2% din produsul intern brut, potrivit asociaţiei auto din ţară ANFIA.
Sindicatul nu a spus cum a calculat numărul acelor locuri de muncă care sunt în pericol.