28 de modele, la testul adevărului: Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h

Poate fi un automobil electric un partener de vacanță de încredere? Da și nu. Autonomiile promise de constructori sună bine în multe cazuri, dar sunt obținute în condiții ideale și în ciclu WLTP. Pe autostradă, la o viteză 130 km/h, sunt încă puține mașini care trec de 300 km.
Revista germană Auto Bild a realizat un test comparativ cu 28 de mașini 100% electrice, pentru a vedea ce autonomie reală oferă acestea în condiții de trafic real pe autostradă, la o viteză legală și decentă de 130 km/h.
Surprinzător sau nu, doar 12 mașini electrice din cele 28 testate au reușit să ofere o autonomie de 300 de kilometri.
Citește și: VIDEO Best Electric Car in Romania 2022 este Renault Megane E-Tech Electric
Explicația e destul de simplă. Pe autostradă, consumul mașinilor 100% electrice crește substanțial, acestea neputând beneficia prea mult de recuperarea energiei pierdute la frânare, rulând constant. În ciclul mixt de testare WLTP, doar o mică parte din parcurs se desfășoară la viteze de autostradă, restul având loc pe șosele, la viteze net inferioare, și mai ales în oraș, unde sistemul de recuperare a energiei la frânare muncește din greu.
Prin urmare, conform datelor obținute de Auto Bild, dacă vă încumerați să plecați în vacanță cu o mașină electrică, cu unele excepții, trebuie să luați în calcul ca după fiecare 250 de kilometri să începeți să căutați o stație de încărcare. „Plinul” poate dura de la câteva zeci de minute, până la câteva ore, în funcție de capacitatea bateriei și puterea de încărcare a stației.
Ce autonomie au mașinile electrice pe autostradă, la 130 km/h
Mazda MX-30 : 140 km
Peugeot e-Rifter : 164 km
Opel Combo e-Life : 171 km
Mercedes EQB 350 : 200 km
VW ID.3 Pro 150 kW : 216 km
Mercedes EQA 250 : 222 km
Cupra Born 170 kW : 226 km
Volvo XC-40 Recharge : 227 km
Opel Zafira e-Life M : 250 km
Polestar 2 Single Motor Long Range : 254 km
Polestar 2 Dual Motor Long Range : 258 km
Hyundai Ioniq 5 (160 kW) : 261 km
Mercedes EQV 300 : 273 km
Kia e-Soul : 280 km
Hyundai Ioniq 5 (225 kW) : 290 km
BMW i4 M50 : 299 km
Tesla Model Y Long Range : 304 km
Kia EV6 (77,4 kWh) : 305 km
Skoda Enyaq iV80 : 316 km
Audi Q4 e-tron 40 : 326 km
VW ID.4 Pro : 328 km
VW ID.4 GTX : 332 km
Tesla Model 3 Performance : 337 km
Porsche Taycan 4S : 352 km
Audi RS e-tron GT : 367 km
Ford Mach-E GT : 367 km
BMW iX xDrive 50 : 434 km
Mercedes EQS 580 4matic : 444 km