28 de constructori auto cer UE reguli și un calendar pentru trecerea la mașini electrice din 2035

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 17.05.2022 - 13:12
28 de constructori auto cer UE reguli și un calendar pentru trecerea la mașini electrice din 2035. / Foto: pixabay.com
28 de constructori auto cer UE reguli și un calendar pentru trecerea la mașini electrice din 2035. / Foto: pixabay.com

Ford Europa împreună cu 27 de companii au semnat o petiție prin care solicită Uniunii Europene adoptarea unei legislații care stabilește standarde și un calendar clar de urmat pentru industrie și furnizori, pentru a asigura tranziția la vehiculele 100% electrice până în 2035.

SHARE

Ford Europa împreună cu 27 de companii au semnat un apel către Uniunea Europeană (UE) pentru a se asigura că toate mașinile și vehiculele comerciale noi din Europa au emisii zero începând cu 2035 și pentru a stabili obiective obligatorii pentru infrastructura de încărcare.

Într-o scrisoare comună trimisă legislatorilor UE, semnatarii, printre care se află și Audi, Mercedes-Benz, Mini, Renault și Stellantis, de exemplu, insistă că eliminarea de pe drumuri a vehiculelor care ard combustibili fosili este imperativă pentru ca Europa să-și atingă obiectivul de zero emisii până în 2050. Aceasta include adoptarea unei legislații care stabilește standarde și un calendar clar de urmat pentru industrie și furnizori, pentru a asigura tranziția la vehiculele electrice.

Citește și: FOTO Soluție magică: Cum pot deveni automobilele clasice la fel de „verzi” ca mașinile electrice noi

„La Ford Europa credem că libertatea de mișcare merge mână în mână cu grija pentru planeta noastră și pentru fiecare individ”, a declarat Stuart Rowley, președinte, Ford Europa.

„De aceea, ne propunem ca toate vehiculele Ford să aibă emisii zero până în 2035. Pentru a realiza acest obiectiv cu succes, factorii de decizie din UE trebuie, de asemenea, să stabilească obiective naționale obligatorii pentru o infrastructură de încărcare electrică fără probleme, care să răspundă cererii tot mai mari de vehicule electrice”, a adăugat Stuart Rowley.

UE pregătește noi reguli privind mașinile eco

Factorii de decizie din UE decid în prezent cu privire la noi reguli privind mașinile eco, în urma unei propuneri a Comisiei UE, susținută de semnatari, conform căreia numai mașinile și autovehiculele comerciale noi cu emisii zero pot fi vândute în întreaga UE începând cu 2035. Parlamentul European și guvernele UE își vor decide pozițiile în iunie, legea finală urmând să fie adoptată în toamnă.

Citește și: VIDEO Rușii resuscitează marca auto Moskvich, după ce Renault și-a vândut activele din Rusia

Pentru Ford Europa, drumul către vehicule cu emisii zero este pavat de o nouă generație de șapte vehicule de pasageri și vehicule comerciale, complet electrice, complet conectate, care vor veni în Europa până în 2024. În frunte se află Mustang Mach-E, care anul trecut a obținut evaluări maxime de siguranță și ecologice de la Euro NCAP și Green NCAP și E-Transit, care a primit distincția de aur de la Euro NCAP pentru sistemele sale avansate de asistență a șoferului.

Este nevoie de aproximativ 65 de milioane de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice în Europa până în 2035

Apariția preconizată pe piața europeană a 130 de milioane de vehicule electrice până în 2035 reprezintă o provocare enormă pentru rețelele electrice ale Europei.

Potrivit calculelor realizate în cadrul unui raport realizat de EY și de asociația industriei europene de energie, Eurelectric, creșterea anticipată a numărului de vehicule electrice va face necesară instalarea a cel puțin 65 de milioane de puncte de încărcare, dintre care 9 milioane publice, față de cele 374.000 de stații existente în prezent. Și cererea de electricitate pentru alimentare este așteptată să se majoreze cu 30% pe an, ceea ce înseamnă o creștere de 200 TWh până în 2030. Cu toate acestea, potrivit raportului, un eventual efect destabilizator nu ar urma să fie provocat de creșterea cererii, ci mai degrabă de faptul că mii sau chiar milioane de vehicule electrice vor fi alimentate simultan.

Citește și: VIDEO BMW iFactory de la Debrecen, la 30 km de România, prima fabrică auto fără emisii de CO2

Analiza EY relevă că rețelele, care sunt deja extrem de solicitate în numeroase zone, s-ar putea transforma în puncte de blocaj, dacă perioadele de vârf pentru alimentarea vehiculelor electrice ar coincide cu intervalele de solicitare maximă în general. Potrivit unei analize a celor șase cele mai comune scenarii de utilizare în materie de alimentare a vehiculelor electrice (rezidențial rural, rezidențial urban, la locul de muncă, autobaze, în timpul nopții și pe autostrăzi), majorarea sarcinii maxime va fi între 21% și 90%. Din acest motiv, o abordare de tipul „instalare și atât” în ceea ce privește punctele de încărcare riscă să exacerbeze congestionarea rețelelor deja suprasolicitate.

Raportul sugerează că alimentarea gestionată va fi un element crucial, care îi va ajuta pe operatorii sistemelor de distribuție (OSD) să transforme vulnerabilitatea reprezentată de alimentarea necontrolată a milioane de vehicule electrice într-o resursă de valoare.

Instalarea de rețele inteligente va oferi operatorilor informații în timp real cu privire la rețelele pe care le exploatează, precum și posibilitatea de a analiza necesarul curent și viitor. Aceste date îi vor ajuta să stabilească dacă sunt necesare investiții în consolidarea rețelei sau soluții de flexibilitate pentru a susține alimentarea vehiculelor electrice. Totodată, înglobarea soluțiilor digitale le va permite OSD să controleze capacitatea disponibilă, momentul și durata alimentării și să faciliteze alimentarea vehiculelor electrice la ore la care energia din rețea este abundentă și ieftină, preîntâmpinând astfel prăbușirea rețelelor din cauza suprasolicitării.

Nevoia critică de a accelera substanțial instalarea de infrastructură de alimentare în concordanță cu adoptarea vehiculelor electrice va impune o colaborare la scară largă între autoritățile municipale, autoritățile naționale, urbaniști, operatorii punctelor de încărcare, furnizorii de servicii de eMobilitate, producătorii de autovehicule și operatorii sistemelor de distribuție. Prin această cooperare, sistemul de transport rutier conceput astăzi trebuie să îi deservească pe toți consumatorii pentru o perioadă lungă de timp în viitor. 

Ford Sustainability Digest 2022

Ford se angajează să aibă grijă de mediu și să se asigure că generațiile viitoare vor trăi într-o lume durabilă. În ultimele 12 luni, Ford Europa a introdus o serie de inițiative pentru a aduce o contribuție pozitivă la un viitor mai durabil, prezentate în European Sustainability Digest 2022.

Acest rezumat – care urmează lansării raportului global Ford de sustenabilitate și financiar – detaliază pașii importanți pe care Ford îi face pentru a viza o amprentă neutră de carbon în Europa, în fabricile sale și la furnizorii săi, până în 2035.

Toată energia electrică livrată către fabricile companiei din Europa este deja 100% regenerabilă. Producția planificată de vehicule electrice în Köln, Germania, este așteptată să fie de 1,2 milioane de vehicule pe parcursul a șase ani, cu o investiție totală în produs de 2 miliarde de dolari, contribuind la livrarea mai multor vehicule electrice clienților din Europa.

Rețeaua de încărcare BlueOval a Ford are peste 300.000 de puncte de încărcare în Europa, în timp ce pentru angajații Ford, 1.000 de stații de încărcare vor fi adăugate în locațiile europene ale companiei până în 2023. Compania este, de asemenea, mândră că face parte din RouteZero, o coaliție globală care lucrează pentru atingerea obiectivului de a avea 100% vehicule complet electrice la nivel global până în 2040.

Pentru a îmbunătăți sustenabilitatea lanțului de aprovizionare, Ford Europa a semnat recent două inițiative cheie care urmăresc să stabilească standarde industriale pentru schimbul de date între parteneri și evaluarea sustenabilității locațiilor de producție.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te