Dacă Tarom, Wizzair, Ryanair, Lufthansa ți-au întârziat un zbor sau ți l-au anulat poți cere și primi compensații financiare printr-o sesizare făcută la ANPC.
Adresându-te direct la Protecția Consumatorului eviți să plătești o taxă de 30% din compensațiile cerute pe care ai fi plătit-o unei firme de recuperare a prejudiciilor.
Cum iei bani când Tarom, Wizzair, Ryanair îți întârzie zborul fără să apelezi la firme de recuperare
Spre exemplu, poți cere compensații în cazul anulării cu mai puţin de 14 zile a zborului sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor.
Citește și: Lovitură pentru Aeroportul Suceava: Wizz Air închide baza de operare din octombrie. Zboruri relocate
„În situaţia în care sunteţi un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor, în cazul: refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puţin de 14 zile înainte de zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puţin trei ore la sosire)”, a declarat Paul Anghel, șeful ANPC, pe pagina sa de Facebook.
Citește și: Zbori cu Wizz Air spre Germania? Ai putea avea de făcut în plus un drum de 90 de kilometri
Anghel a explicat care este procedura:
“Aveţi dreptul să primiţi compensaţii din partea transportatorului aerian doar dacă solicitaţi acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia şi/sau dacă depuneţi o reclamaţie la ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor! Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023. Aveţi în vedere că firmele de claim (firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comisioane de până la 30% + TVA din valoarea despăgubirilor!” – a mai anunţat Paul Anghel.