S-a deschis circulația rutieră pe prima „autostradă nemțească" din România

S-a deschis circulația rutieră pe o nouă șosea, echivalentă la standard cu un drum expres. Este vorba despre DN 5D, drumul de legătură DN 5 și Vama Giurgiu, supranumită "autostrada nemțească", deoarece este construită din beton, cu utilaje aduse din Germania.
CNAIR a anunțat că circulația rutieră pe DN 5D a fost deschisă luni, de la ora 13.
Șoseaua are aproximativ 6 kilometri și ocolește orașul Giurgiu, ajungând direct în vama cu Bulgaria.
Potrivit specialiștilor, drumul expres a fost realizat din beton rutier, care s-a așternut prin turnare continuă. Datele tehnice arată că s-au turnat până la 1.300 de mc de beton pe zi.
Citește și: Trei zile de proteste ale profesorilor: Salariile vor crește cu 60 de lei, nu cu 400. Inacceptabil
„Autostrada nemțească” va fi folosită de șoferii care pleacă din România sau vin din Bulgaria
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunța la sfârșitul lunii noiembrie că pe acest nou drum expres traficul va fi deschis până la Crăciun, înaintea termenului contractual din aprilie 2022.
Citește și: Omicron se răspândește ca un foc scăpat de sub control. Virusul a infectat, deja, 89 de ţări
"Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare", a explicat atunci Irinel Ionel Scrioșteanu, potrivit Digi24.
Lucrările au început în luna octombrie 2021, și au costat 106,6 milioane de lei, fără TVA. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile.