Specialiștii estimează că avem peste 5.000 de staţii de încărcare în toată ţara. Ministerul Mediului a dat peste 500 de milioane de lei pentru construirea unora dintre ele.
Tudor Marchiș - coordonatorul proiectului Electromobilitate: "Primăriile au început să dea în funcțiune stațiile instalate, la prețuri competitive. Mulți privați au început și ei să dea în funcțiune stații de încărcare și Hub-uri mari”, conform PROTV.
Românii preferă mașinile electrice. Numărul stațiilor din România a crescut la câteva mii.
Şi totuşi, conform unui studiu făcut la nivel mondial, România a coborât zece poziții în topul care monitorizează ritmul în care se vând mașinile electrice.
Anul trecut, la nivel național, numărul de mașini electrice înmatriculate a scăzut cu 35% față de 2023. Declinul a continuat și în prima jumătate a acestui an, când scăderea a fost de 1500 de mașini electrice, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Citește și: Șeful Mercedes-AMG: „Încă există clienți care vor doar V8, un V8 pur”. Renunță la 2.0 în 4 pistoane
Deși a stimulat inițial vânzările de mașini electrice, Programul Rabla Plus a pierdut din eficiență în prima jumătate a acestui an, ca urmare a scăderii subvenţiei.
Viorel Miron - director general reprezentanță auto: ”Suma acordată de Guvern pentru programul Rabla s-a înjumătățit, iar anul acesta lipsește cu desăvârșire."
Recent, ministrul mediului a anunţat că programul Rabla se va relua, dar nu a spus şi când.