1.000.000 de sticle de prosecco, retrase de pe piață urgent. Ar putea exploda în orice moment
O băutură populară îi pune în pericol pe consumatori. Sticlele ar putea exploda chiar fără să fie atinse. Aproape 1.000.000 de produse sunt retrase de urgență.
Prosecco este o băutură populară în lume, însă în legătură cu un sortiment este emisă acum o alertă în SUA.
Pe de altă parte, incidente privind aceste produse au fost raportate și în Italia.
Se pare că ar avea legătură cu presiunea din interiorul sticlelor.
1.000.000 de sticle de prosecco, retrase de pe piață urgent. Ar putea exploda în orice moment
Comisia pentru Siguranța Produselor de Consum din SUA (CPSC) a anunțat rechemarea a aproximativ 941.400 de sticle de Kirkland Signature Valdobbiadene Prosecco, vinul spumant de marcă proprie de la Costco, cel mai mare lanț de supermarketuri angro din America.
Motivul: sticlele ar putea exploda chiar și fără a fi atinse, se pare din cauza lipsei de presiune internă sau a unei anomalii la sticlă.
Potrivit gigantului american, rechemarea se referă la sticlele nedeschise de Prosecco Superiore DOCG, care „se pot sparge brusc, chiar dacă nu sunt manipulate sau utilizate”, scrie Corriere.
Această știre a circulat rapid în presa americană, stârnind îngrijorare și în Italia: au existat deja zece raportări de sticle care explodează sau sunt sparte, inclusiv un caz de tăietură în rândul consumatorilor.
Citește și: O băutură căutată de români este pe cale de dispariție. Specialiștii au facut anunțul
Costco îndeamnă consumatorii să nu returneze sticlele în magazine: riscul de spargere în timpul transportului este mare. Recomandarea oficială este de a le elimina imediat prin înfășurarea în hârtie absorbantă, plasarea lor într-o pungă de plastic și aruncarea lor la gunoi. „Acest lucru”, explică compania, „reduce riscul de rănire cauzată de fragmente de sticlă în caz de explozie”.
Această evoluție vine și într-un moment deosebit de dificil pentru producția de vin spumant Treviso din Statele Unite, determinată de tarifele impuse de administrația Trump.
DOC exportă aproximativ 130 de milioane de sticle în SUA, reprezentând 23% din totalul exporturilor, în valoare de aproximativ o jumătate de miliard de euro; dealurile istorice Conegliano și Valdobbiadene exportă „doar” 3,5 milioane de sticle, care sunt vândute în principal în restaurante și magazine de vinuri.
Sandro Bottega, un cunoscut antreprenor, rezumă situația economică actuală: „De la implementarea definitivă a tarifelor pentru vinurile italiene în SUA, importurile pe piața internă par să scadă, așa cum indică și datele vamale (-26%)”, explică el.
„Din partea noastră, pe lângă confirmarea unei scăderi a exporturilor către piața internă, observăm și o creștere a vânzărilor prin canalul duty-free, care beneficiază evident de scutirea de tarife.”
Profucătorii se tem de efecte
Povestea despre milionul de sticle care riscă să explodeze s-a răspândit în ultimele ore în Italia, provocând agitație în rândul producătorilor, care se tem acum de efectele publicității negative. Acest lucru este valabil mai ales pentru că nu există lipsă de clone de Prosecco în SUA.
Citește și: Vinul fiert previne bolile de inimă și încetinește îmbătrânirea. Cât trebuie să bei?
Unul dintre cele mai recente cazuri controversate a implicat compania californiană Rack & Riddle, unul dintre principalii producători de vinuri spumante din Statele Unite, care a imitat vinul spumant Treviso cu „Calsecco”-ul său pentru a-i exploata potențialul de vânzări.
Riscul de afectare a imaginii întregului sector este, prin urmare, considerabil , mai ales având în vedere legislația extrem de permisivă din SUA, atât de mult încât un Prosecco care conține THC, ingredientul activ din canabis, a apărut chiar și pe rafturi în urmă cu câteva săptămâni.
În cele din urmă, trebuie menționat că vinul vândut în supermarketuri este o „marcă privată”, o linie produsă exclusiv pentru piața respectivă, care nu poartă numele producătorilor venețieni istorici.
Acestea sunt produse cu prețuri mici, care se concentrează mai mult pe marje decât pe calitate.
Îmbuteliatorul vinului este F&F Fine Wines International, care comercializează marca în Statele Unite sub denumirea Ethica Wines. Sticlele lor sunt fabricate din sticlă verde, cu etichetă și capac violet și sunt vândute doar în magazinele Costco din cele douăsprezece state americane: Iowa, Illinois, Indiana, Kentucky, Michigan, Minnesota, Missouri, Dakota de Nord, Nebraska, Ohio, Dakota de Sud și Wisconsin.
Citește și: Secretul unei bunicuțe de 100 de ani. Se întreţine cu gin, „dar numai dacă vine la pachet cu ceva”