Mai mult de 200 de companii din Marea Britanie au trecut permanent la săptămâna de muncă de patru zile, fără a opera reduceri salariale, bifând astfel ultima bornă a unei campanii care își propune să schimbe modul în care britanicii muncesc, transmite luni DPA.
Companii din domenii variate, de la agenții de publicitate la firme IT și de consultanță și până la sectorul de caritate au adoptat această modificare a programului de lucru de care beneficiază mai mult de 5.000 de persoane, conform Agerpres.
200 de firme au trecut la săptămâna de muncă de patru zile. Salariile sunt neschimbate
Joe Ryle, directorul de campanie al Fundației 4 Day Week susține că săptămâna de lucru de cinci zile „a fost inventată acum 100 de ani și nu mai este adecvată scopului”. În schimb, organizația sa militează pentru trecerea la săptămâna de muncă de patru zile cu aceleași salarii și beneficii ca și pentru cei care lucrează în cinci din cele șapte zile ale săptămânii.
'Așa cum au demonstrat deja sute de companii britanice și un consiliu local, o săptămână de muncă de patru zile fără pierderi salariale poate reprezenta un câștig atât pentru angajați cât și pentru angajatori. Oamenii vor dispune de 50% mai mult timp liber. O săptămână de muncă de patru zile le oferă oamenilor libertatea de a trăi mai fericiți', a subliniat el.
Acest reper semnalează o popularitate în creștere pentru modelele de muncă mai puțin stricte, într-un moment în care marile corporații își obligă angajații să se întoarcă la birou cu normă întreagă.
Banca americană de investiții JP Morgan și compania Amazon le-au impus angajaților să vină la locul de muncă în fiecare zi, în pofida faptului că în ultimii cinci ani au permis și munca de la distanță în contextul pandemiei Covid-19.
Mai mult decât atât, fostul CEO al Asda și al Marks & Spencer, Lord Stuart Rose, declara la începutul lui ianuarie că munca de la distanță nu este 'muncă adevărată'.
De cealaltă parte, campania Fundației 4 Day Week are drept obiectiv promovarea stării de bine a angajaților în detrimentul orelor petrecute la locul de muncă.
Treizeci de firme de publicitate și de relații media din Marea Britanie au trecut la săptămâna de muncă de 4 zile, decizie luată și de 29 de organizațiile caritabile, ONG-uri și agenții de asistență socială.
Un număr de 24 de firme IT au luat aceași măsură în beneficul angajaților, la fel ca și 22 de companii din domeniul consultanței de afaceri și din sectorul de management.
Conform unui nou sondaj realizat de Spark Market Research, 78% dintre britanicii între 18 și 34 de ani sunt de părere că săptămâna de muncă de patru zile va deveni normă în următorii cinci ani, iar 65% susțin că nu doresc o revenire la programul strict de birou.
Directorul Spark Market Research, Lynsey Carolan, susține că tinerii între 18 și 34 de ani, care reprezintă principala forță de muncă pentru următorii 50 de ani, fac cunoscut faptul că nu doresc revenirea la modelele de muncă vechi.
'Acest grup mai susține că sănătatea mintală și starea de bine generală reprezintă principalele lor priorități, așa că o săptămână de lucru de patru zile reprezintă un beneficiu semnificativ și le permite o creștere a calității generale a vieții', a subliniat el.