Penalii care controlează presa română și sunt subvenționați de la bugetul de stat

DE Valentin Mirică | Actualizat: 18.12.2020 - 11:43

Încă un patron al unui trust de presă a fost, ieri, condamnat: Dan Andronic, teoretic proprietarul publicațiilor Evenimentul Zilei și Capital, deși DNA susține că Elena Udrea ar deține, de fapt, acest trust.

SHARE

Andronic a primit trei ani de închisoare cu suspendare  în dosarul retrocedării ilegale a Fermei regale de la Băneasa. Prejudiciul total în acest dosar a fost estimat la 145.398.569 de euro. Patronul EvZ mai este trimis în judecată într-un dosar, Hidroelectrica, în care Elena Udrea e acuzată că a primit o mită de 3,8 milioane de dolari și, la pachet, ziarul Evenimentul Zilei. 

Andronic este acum pe o lungă listă de penali care controlează părți importante din presă și care, în vară, au primit subvenții importante de la guvernul Orban, în cadrul așa-numitei campanii de informare pentru combaterea covid-19.

- Pagina de Media arăta, în iunie, că Editura Evenimentul Zilei și Capital, controlată de Dan Andronic, urma să ia aproape 300.000 de euro subvenție de la bugetul de stat.

- Trustul contralat de infractorul Dan Voiculescu - de la care statul nu reușește să recupereze prejudiciul din dosarul ICA - a înghițit peste trei milioane de euro, subvenție de la buget. Peste 1,7 milioane de euro s-au către la Antena Group și 630.000 de euro la Antena 3. Grupul Intact a intrat în campanie și cu site-urile (250.000 de euro), Radio ZU (625.000 de euro) și cu Jurnalul Național (30.000 de euro).

- Ridzone Computers, controlată de Sebastian Ghiță, trimis în judecată în mai multe dosare de corupție, care deține RTV: aproape 900.000 de euro. În plus, site-ul RTV a primit câteva zeci de mii de euro, subvenție de la bugetul de stat. 

- Site-urile controlate de Radu Budeanu, condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare în dosarul mitei pentru Hidroelectrica, urmau să primească 500.000 de euro, prin site-urile prosport.ro, gândul și cancan.ro - a arătat Pagina de Media. 

Lista privind subvențiile către presă, analizată de Pagina de Media, a fost publicată de guvern în iunie, pe site-ul Secretariatului General al Guvernului, dar nu a mai fost actualizată de atunci. 

Acum două zile, guvernul PNL a anunțat că-n 2021 va mai da 200 de milioane de lei pentru subvenții către presă. 

Newsweek România a refuzat, alături de alte publicații precum G4Media, RFI România sau Rise Project, să acceseze banii oferiți de guvernul Orban, în vară. 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.