duminică 05 octombrie
EUR 5.0889 USD 4.3349
Abonează-te
Newsweek România

Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani?

Data publicării: 23.05.2025 • 16:19 Data actualizării: 23.05.2025 • 16:35
Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani? - Foto: Arhiva
Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani? - Foto: Arhiva

Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani? Ce spun autoritățile și la ce anume trebuie să fii atent pentru a nu cădea în capcană?

Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani? Ce spun autoritățile și la ce anume trebuie să fii atent pentru a nu cădea în capcană?

Nouă tentativă de fraudă pentru antreprenori. Cine sună de la bancă și cere bani?

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenţia asupra unei noi tentative de fraudă telefonică, în care atacatorii se dau drept angajaţi ai acestor instituţii, vizând în special antreprenorii din România.

DNSC informează că victima este contactată de pe un număr care pare a fi al DNSC, dar care este falsificat prin tehnici de spoofing, sub „pretextul legal alarmant” că este implicată într-un caz de spălare de bani, pentru o plată din iunie 2023, către o firmă fictivă.

Sub ameninţarea cu poprirea, apelantul susţine că DNSC ar fi impus poprire pe conturile victimei, „o afirmaţie totală falsă”, men DNSC.

„Dacă victima menține un nume de bancă, urmează un al doilea apel, de această dată din partea unei persoane care se dă drept reprezentant al băncii respectiv. Scopul este colectarea de date bancare și personale sensibile”, arată reprezentanții Direcției Naționale de Securitate Cibernetică.

Aceştia atenţionează că atacatorii îşi aleg aleg din baze de date (ex: site-uri de firme sau ONG-uri de firme), utilizate tehnici de scraping pentru a obţine informaţii relevante.

În această situație, DNSC precizează că instituția „nu investighează cazuri financiare și nu pune popriri pe conturi”, iar instituțiile oficiale „NU solicită date bancare prin telefon”.

Specialiştii DNSC recomandă să nu divulge niciodată informaţii personale sau bancare în urma unui apel telefonic suspect, să verifice autenticitatea apelurilor prin canale oficiale, spre exemplu închiderea apelului şi contactarea directă a numărului de telefon afişat.

„Dacă ați primit un astfel de apel, nu continuați conversația, nu oferiți date personale și raportați imediat incidentul la DNSC”, mai avertizează specialiștii instituției, pe pagina sa de Facebook, recomandând dstribuirea acestui mesaj în comunitățile de afaceri, pe rețelele de socializare sau în grupurile relevante.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră