În urmă cu trei zile, o persoană a murit și alte câteva zeci au fost rănite într-un zbor Singapore Airlines de la Londra, care a fost afectat de turbulențe puternice.
Geoff Kitchen, un bărbat din Marea Britanie, în vârstă de 73 de ani, a murit în urma unui atac de cord, atunci când au început turbulențele. Alte zeci de persoane s-au lovit deoarece nu purtau centurile de siguranță.
Citește și: O persoană decedată și alte zeci rănite în urma turbulențelor, pe un avion decolat de la Londra
Pasagerii de la bordul aeronavei au povestit scene de „teroare absolută”, un pasager spunând că a văzut o femeie cu o „tăietură îngrozitoare la cap” și a auzit o alta „țipând în agonie”, a relatat BBC.
Avionul Boeing 777-300ER a fost deviat spre Bangkok. Zborul transporta în total 211 pasageri și 18 membri ai echipajului.
Ce spune un fost pilot despre incidentul de pe zborul Londra - Singapore?
Business Insider a realizat un interviu cu un fost căpitan de avion, care a comentat incidentul și a vorbit despre ce trebuie să știe pasagerii atunci când se urcă într-o aeronavă.
„Incidentul de săptămâna aceasta de la Singapore Airlines ne reamintește că pasagerii trebuie să poarte întotdeauna centura de siguranță atunci când zboară, chiar dacă indicatorul luminos <<cuplați centurile>> este stins”, a spus fostul pilot al companiei Easyjet, Emma Henderson.
Citește și: VIDEO Momente de groază la bordul unui avion. Un pasager a murit. ”S-a dezlănțuit iadul”
Fostul pilot, care a fost căpitan de zbor timp de 11 ani, a explicat că în momentele cu turbulențe, dacă nu este purtată centura de siguranță, pasagerii pot fi aruncați din scaun.
Deși piloții primesc de multe ori informații despre turbulențe, în cazul zborului Londra-Singapore, nu a fost niciun avertisment.
Citește și: Ce a pățit un pasager după ce și-a făcut nevoile într-o ceașcă în avion? În ce stare se afla?
„Unele dintre sistemele de radar meteo de pe aeronavele mai noi pe care le-am operat pot arăta și furtunile și turbulențele. Cu toate acestea, nu este posibil să se vadă totul tot timpul”, a explicat Emma Henderson.
Emma a explicat că motivul pentru care se recomandă ca centurile de siguranță să fie cuplate în timpul zborului, chiar și atunci când piloții au dezactivat avertizarea „cuplați centurile”, este că se poate întâmpla orice în orice moment. Exact cum a fost cazul și zborului Londra – Singapore.
„Chiar dacă zburați în aer foarte limpede, cu vizibilitate bună în jurul dumneavoastră, este posibil ca o aeronavă să vă fi traversat calea cu câțiva kilometri în urmă și să zburați în urma ei, iar dumneavoastră să aveți parte de turbulențe”, a mai explicat Emma Henderson.
Citește și: Ce au găsit vameșii în bagajul unui pasager de pe Aeroportul Otopeni. Valorează aproape 250.000 euro
„A-ți pune centura de siguranță înseamnă doar că știi că, dacă se întâmplă ceva, este mult mai puțin probabil să te rănești.
Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Singapore Airlines a fost un caz extrem. Este foarte neobișnuit ca așa ceva să se întâmple într-un asemenea mod”, a remarcat fostul pilot Easyjet.
Citește și: Motivul pentru care o femeie a fost filmată în timp ce dormea în avion, în compartimentul de bagaje
Dacă zborul este într-o zonă în care sunt foarte puține alte avioane în jur, există mai puține informații disponibile despre posibilele turbulențe.
„Piloții sunt instruiți pentru a face față unor astfel de situații, iar faptul că, deși știau că la bordul avionului se aflau persoane rănite și o persoană decedată, au reușit să aterizeze în siguranță în Bangkok, este o dovadă a calibrului ridicat al pregătirii piloților de la Singapore Airlines.
Nu-mi fac niciodată griji în legătură cu zborul și, chiar și după incidentul de la Singapore Airlines, nu mi-aș face griji, deoarece știu că ce s-a întâmplat este rar”, a mai spus Emma Henderson.