După o pauză de opt ani, trenurile Intercity au fost reintroduse. 16 garnituri vor fi puse la dispoziția călătorilor pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare permit circulaţia acestei categorii de tren.
„După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulaţia acestei categorii de tren.
Astfel, au fost proiectate pentru circulaţie în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe rutele: Bucureşti Nord – Cluj-Napoca şi retur; Bucureşti Nord – Constanţa şi retur; Braşov – Constanţa şi retur; Bucureşti Nord – Suceava şi retur; Bucureşti Nord – Paşcani – Iaşi şi retur; Bucureşti Nord – Teiuş – Arad şi retur”, a transmis CFR Călători printr-un comunicat.
Cu ce viteze record ar putea circula trenurile în România. Val de ironii pe internet
Reprezentanții CFR au mai anunțat faptul că au introdus pe alte două rute: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur, iar pe viitor, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație.
Citește și: Prin ce orașe vor trece primele trenuri cumpărate în ultimii 20 de ani: CFR Călători le gestionează
„Vagoanele sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”, au transmis cei de la CFR.
Anunțul celor de la CFR, întâmpinat cu ironii și glume de internauți
Oamenii îi contrazic pe cei de la CFR, care spun că trenul Intercity București – Cluj străbate 490 de kilometri în opt ore și 40 de minute, și spun că, în realitate, trenul are întârziere, la fel ca toate celelalte trenuri.
Citește și: 139 de vagoane pentru călători vor fi modernizate. Vom călători în condiții mai bune la CFR
„Se laudă CFR-ul cu trenurile Intercity, dar nu spune ce fel de Intercity e ăsta. Periodic merg la prietena mea, în Cluj, cu acest tren și fac în medie vreo 10 ore.
Degeaba oprește doar în trei gări dacă merge cu vreo 40 la oră și stă mai mult pe câmpuri. Am fost în Franța cu trenul între Paris și Lyon, 400 de kilometri, în două ore, iar biletul, e drept că prins la ofertă, a fost mai ieftin decât pentru București – Cluj”, a transmis cineva.