Nu, nu conduc un automobil cu motorizare Diesel, ca să lămurim lucrurile de la bun început. Dar pot să-i înțeleg pe acei șoferi care s-au săturat de tot scandalul poluării motoarelor Diesel, după trei ani de circ politic pe acest subiect. Pe cei care acum sunt dezamăgiți și furioși. Pentru că, o dată la câteva săptămâni, ei mai aud o serie de vești proaste. Cum că nivelul poluării cu oxid de azot, poluare generată de motoarele Diesel nedotate corespunzător, a depășit din nou toate limitele acceptabile. Cum că tot mai multe orașe germane anunță interdicții de circulație pentru autoturismele pe motorină. În plus, și în al treilea an al crizei Diesel încă mai sunt făcute publice noi cazuri de înșelare a clienților de către constructorii de automobile.
Iar acum? Să fie totul din nou în regulă după ultimul așa-numit summit Diesel organizat de guvernul de la Berlin? Au fost rezolvate problemele? Nici vorbă. Este vorba de un compromis jenant încheiat de partidele guvernamentale CDU, CSU și SPD într-o ședință de noapte. O ședință cu un rezultat care este orice dar nu o reparație adevărată pentru șoferii Diesel. Să amintim de situația din SUA, unde orice posesor al unui automobil cu motor Diesel afectat de frauda privind emisiile poluante are dreptul să îl dea pur și simplu înapoi și să primească pe deasupra și o despăgubire. Cetățenii germani afectați de acest scandal pot doar să viseze la un asemenea scenariu fericit.