Ciucă, despre achiziția de corvete: „Sper de doi ani ca acest contract să se semneze”

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 27.10.2022 - 14:22
Corvetele pot fi foarte utile iîn Marea Neagră

Premierul Nicolae Ciucă a declarat joi, la Bruxelles, despre contractul pentru achiziţia de corvete, că din ceea ce ştie, sunt discuţii tehnice, din păcate, de foarte mult timp acestea se derulează fără să se fi ajuns la un rezultat concret.

SHARE

 Şeful Executivului a precizat că „este doar o chestiune tehnică, la nivelul comisiilor de negociere, până când părţile vor conveni să poată să semneze acest contract”, scrie News.ro.

„Ştiu că sunt discuţii tehnice, din păcate, de foarte mult timp acestea se derulează fără să se fi ajuns la un rezultat concret. Ne-am dorit, ne dorim în continuare ca acest program să poată să fie demarat”, a precizat premierul.

Nicolae Ciucă a arătat că „este doar o chestiune tehnică, la nivelul comisiilor de negociere, până când părţile vor conveni să poată să semneze acest contract”.

„Este tot ceea ce ştiu despre stadiul la care se găseşte în acest moment contractul cu corvetele. Eu am sperat încă de acum doi ani de zile ca acest contract să poată să se semneze , din păcate au apărut toate aceste probleme legate de criza economică, de creşterea preţurilor la materiale şi echipamente, presupun că cei care într-adevăr studiază în detaliu care sunt condiţiile din contract să ajungă la final la o concluzie”, a mai spus el.

Asocierea dintre compania franceză Naval Group și Șantierul Naval Constanța – care a câștigat licitația pentru construcția celor patru corvete multifuncționale ale marinei române – a refuzat să semneze contractul cu Ministerul Apărării Naționale.

În toamna anului 2018, MApN a finalizat procedura de achiziție a celor patru corvete multifuncționale din clasa Gowind 2500 și modernizarea fregatelor Regina Maria și Regele Ferdinand.

Newsweek România a dezvăluit atunci, în exclusivitate, clasamentul ofertelor financiare depuse de cei trei competitori: francezii de la Naval Group cu 1,2 miliarde euro, urmați de olandezii de la Damen cu 1,255 miliarde de euro și de italienii de la Fincantieri cu 1,34 miliarde euro.

Practic, în baza prețului cel mai mic, contractul urma să fie atribuit companiei franceze care a licitat în asociere cu Șantierul Naval Constanța, controlat de omul de afaceri Gheorghe Bosânceanu.

Citește și: Rusia amenajează spitale subterane, pregătindu-se de un război cu Occidentul

Clasată pe locul al doilea, compania olandeză Damen a deschis mai multe procese prin care a contestat licitația organizată de MApN, dar a pierdut de fiecare dată.

După trei ani de tergiversări, oficialii români i-au chemat recent pe reprezentanții Naval Group să semneze contractul. Delegația franceză, însoțită de reprezentanții Șantierului Naval Constanța, s-a prezentat la sediul MApN pe data de 13 decembrie 2021.

Citește și: VIDEO Șofer cu Mercedes de lux, lovește alte mașini și fuge de poliție. LIVE cu amenințări din baie

A doua zi, pe 14 decembrie 2021, reprezentanții asocierii franco-române s-au răzgândit și au anunțat că nu mai semnează contractul, invocând câteva clauze pe care le consideră inacceptabile.

Surse din cadrul MApN susțin că au încercat să deblocheze negocierile, dar fără succes.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te