Șefa Direcției Generale de Resurse Umane de la Camera Deputaților, care va decide ce angajați vor fi dați afară, câștigă, în medie, 15.500 de lei pe lună, din două surse.
Alexandra Patricia Braica este membră a Organizației Femeilor Social Democrate și a deținut mai multe funcții la stat.
Cine e șefa care face disponibilizările în Parlament. Câștigă 15.500 de lei pe lună din două surse
În perioada 2013-2013 a fost secretar de stat la Ministerul Muncii, din 2016 pânî în 2017 a fost Director de Resurse Umane la Senat, iar din 2017 până în prezent a fost Director de Resurse Umane la Camera Deputaților.
Citește și: "Pilele" scapă de concedierile de la Camera Deputaților. Angajații grupurilor politice, de neatins
În paralel, Alexandra Patricia Braica și-a continuat cariera universitară fiind angajată, de-a lungul timpului, la Universitatea de Vest "Vasile Goldiș", Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterniară, Universitatea Politehnică din București.
Conform declarației de avere, în 2023, Alexandra Patricia Braica a avut venituri de 145.406 lei de la Camera Deputaților și 41.639 de lei de la Universitatea de Vest "Vasile Goldiș" din Arad, acolo unde este salariată din 2017. Un calcul simplu arată că, în 2023, Alexandra Patricia Braica a câștigat, în medie, 15.500 de lei pe lună. Anul trecut au existat mai multe majorări salariale în educație, așa că veniturile sale au crescut.
Citește și: VIDEO Cât înseamnă disponibilizările de la Senat. Reducerea numărului de parlamentari, soluția reală
Cele 240 de posturi care vor fi desființate:
- Departamentul legislativ şi al Secretariatului tehnic – (Cancelaria preşedintelui, cabinete membri ai Biroului permanent, cabinete preşedinţi de comisii, aparat de lucru comisii) – 71 posturi;
- Cabinet secretar general, cabinete secretari generali adjuncţi – 17 posturi;
- Secretar general adjunct – 1 post;
- Direcţia de comunicare, Direcţia pentru promovarea activităţii parlamentare, Direcţia informatică – 15 posturi;
- Departamentul economic şi cel de resurse umane –14 posturi;
- Direcţia de control şi Serviciul audit – 8 posturi;
- Direcţia studii parlamentare şi Direcţia afaceri externe şi protocol –13 posturi;
- Departamentul transporturi şi administrativ, Centrul de dezvoltare tehnologică – 45 posturi;
- Direcţia de afaceri interne, Direcţia tehnic operativă şi Direcţia achiziţii publice – 19 posturi;
- Centrul internaţional de conferinţe – 37 posturi.
Memorandumul intern pentru reorganizarea Camerei Deputaților precizează și criteriile aplicate pentru disponibilizări:
- încetarea raporturilor de serviciu ale personalului căruia i-a fost aprobată continuarea activitătii după împlinirea vârstei de pensionare;
- încetarea raporturilor de serviciu sau a contractelor individuale de muncã, după caz, ale personalului care cumuleazã pensia cu salariul, indiferent de tipul de pensie: pensie de serviciu, pensie în sistemul public sau pensie militară;
- demararea procedurilor de pensionare de către persoanele care îndeplinesc conditiile, conform legii și, ulterior, încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale acestora;
- retragerea acordului angajatorului în cazul suspendării la cerere din motive personale, a raportului de serviciu sau de muncă;
- clarificarea situației personalului detașat la alte instituții;
- încetarea procedurilor de derulare a concursurilor aflate în desfășurare; pentru concursurile încheiate pentru care nu au fost finalizate procedurile de angajare, se propune ca acestea să nu mai fie continuate;
- neaprobarea exercitării atribuțiilor de coordonator la compartimente și, implicit, neacordarea plății suplimentare a acestui personal.
Disponibilizările de la Camera Deputailor nu vizează și grupurile politice parlamentare acolo unde sunt majoritatea "pilelor" și cumetriilor.
Sindicatele nu au fost consultate
Sindicatul Funcționarilor Publici Parlamentari reclamă că aceste concedieri se fac fără consultarea sindicatului: “La 28 ianuarie, am fost invitați de conducere la ora 12:50 pentru o întâlnire programată la ora 13:00, sub pretextul unor “consultări” referitoare la concedierile anunțate.
Din păcate, ceea ce ni s-a prezentat nu a fost o consultare autentică, ci doar o simplă informare privind deciziile deja luate, fără posibilitatea unui dialog real. La doar cinci minute după ieșirea noastră din biroul președintelui, comunicatul oficial al domnului președinte a fost publicat pe site-ul Camerei Deputaților, ceea ce arată clar că intenția de a discuta cu adevărat nu a existat.
De asemenea, nu ni s-au oferit informații clare despre modul în care intenționează să procedeze cu organizarea așa-numitelor “concursuri”, pe care le considerăm ilegale și profund injuste.
Nu am fost de acord cu procesul-verbal încheiat, considerând că acesta nu reflectă o consultare corectă și deschisă. În acest moment, suntem în căutarea unui avocat care să ne reprezinte și să apere drepturile noastre legitime. Dincolo de dezamăgirea față de modul în care conducerea a gestionat situația, simt nevoia să subliniez că este la fel de greu să nu vedem o implicare activă și unitate din partea tuturor colegilor. În astfel de momente critice, solidaritatea fiecărui membru este esențială”.