Cine are dreptate în cazul trenului din Otopeni pentru Campionatul European?

DE Alexandru Pop | Actualizat: 22.10.2019 - 16:10
Lucrările la linia de cale ferată care va lega Otopeniul de București sunt în mare întârziere Foto: clubferoviar.ro

În proiectul depus la UEFA pentru EURO 2020, România se angaja să facă o linie de metrou care să lege aeroportul Otopeni de centrul Capitalei. Între timp, metroul s-a transformat într-un tren care deocamdată n-are nici linie și nici gară.

SHARE

Lucrările la calea ferată care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni au fost blocate în instanță printr-o decizie a Curții de Apel București, dată la 14 octombrie.

Judecătorii au dat câștig de cauză reprezentanților unui hotel din zonă și proprietarei unei case din Otopeni. Printre cei care au contestat proiectul se numără și omul de afaceri Ion Țiriac însă solicitarea acestuia a fost respinsă.

„Avem dreptul la un mediu sănătos. Nu știu cine ar putea vreodată să trăiască cu un tren in curte? Trenul va trece practic la nivelul superior al casei mele, practic la nivelul dormitoarelor unde dormim. Ne simțim în pericol, dacă trenul acela va deraia încontro se va duce? Către case?!”, a declarat pentru Digi 24, Roxana Mărişoiu, proprietarul casei în apropierea căreia ar putea circula trenul.

Și Ion Țiriac s-a plâns că trenul care duce spre Otopeni îi dăunează afacerii. Omul de afaceri spune că patinoarul pe care îl deține în zonă și prin spatele căruia urmează să treacă trenul nu va mai putea funcționa la nivel optim și ar urma să fie închis.

„Avem un aflux de 300-400-500 de persoane pe zi care vin să se antreneze, care vin să practice patinaj de agrement, artistic”, a declarat pentru Digi24, managerul patinoarului lui Ion Țiriac.

Cererea omului de afaceri, care a mai argumentat că și proiectul Academiei de Tenis e în pericol tot din cauza pasarelei CFR, nu a fost însă admisă de instanță. Trenul ar urma să treacă la o distanță destul de mare de obiectivele lui Ion Țiriac, însă i-ar afecta acestuia proiectele imobiliare din zonă.

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că instituția va contesta decizia Curții de Apel București.

Deocamdată, în această zonă șantierul este părăsit și se mai pot vedea doar semnele cu vopsea de pe asfalt care indică unde urmau să fie amplasați pilonii. La fel și mai departe, spre Halta Odăile, conform clubferoviar.ro .

Licitații pentru metroul 1 Mai – Aeroport Henri Coandă

În timp ce situația trenului e incertă, licitația pentru metroul Băneasa - Otopeni, parte a Magistralei 6, 1 Mai – Aeroport Henri Coandă, va fi lansată în maximum două săptămâni, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Metrorex, Marin Aldea. Decizia vine la nici 24 de ore după ce Guvernul a aprobat un amendament la împrumutul cu japonezii.

Comisia Europeană a aprobat deja finanţare nerambursabilă pentru Magistrala 6 de metrou, însă doar pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo, stație ce se va afla lângă Băneasa Shopping City.

Metrorex a publicat pe 15 martie anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei (aproximativ 266 milioane de euro) iar lucrările de construcție sunt programate să dureze patru ani. Până la termenul limită din 25 iunie, Metrorex a primit 10 oferte la licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou. Ofertele urmează să fie evaluate până pe 26 martie 2020, conform clubferoviar.ro .

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.