Ce presupun restricțiile de zbor din nordul Dobrogei și ce se va întâmpla cu cei ce nu le respectă

DE Alexandra Lupascu | 15.09.2023 - 08:45
Ce presupun restricțiile de zbor din nordul Dobrogei și ce se va întâmpla cu cei ce nu le respectă Foto: facebook/MApn

Generalul Constantin Spînu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării Naţionale (MApN), a explicat ce presupun restricțiile zbor din nordul Dobrogei şi ce se va întâmpla cu aeronavele care nu le respectă.

SHARE

Generalul Constantin Spînu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării Naţionale (MApN), a explicat ce presupun restricțiile zbor din nordul Dobrogei şi ce se va întâmpla cu aeronavele care nu le respectă.

Reamintim că, Ministerul Apărării Naționale a anunțat, joi, extinderea restricțiilor de zbor în spațiul aerian al României, în apropierea graniței cu Ucraina, scrie Antena 3.

"Începând cu data de miercuri, 13 septembrie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii împreună cu Ministerul Apărării Naționale, în calitate de responsabil privind management-ul spațiului aerian național, au impus restricții suplimentare de zbor în spațiul aerian limitrof graniței cu Ucraina, din zona de nord a Dobrogei, între Sulina și Galați, pe o adâncime de 20-30km în interiorul spațiului aerian național, până la înălțimea de 4.000m este partea esențială din comunicat.

Ce presupun restricțiile de zbor din nordul Dobrogei și ce se va întâmpla cu cei ce nu le respectă

Generalul Constantin Spînu, purtător de cuvânt al Ministerului Apărării Naționale (MApN) a explicat ce presupun restricțiile zbor din nordul Dobrogei şi ce se va întâmpla cu aeronavele care nu le respectă. 

"Înseamnă că pe partea nordică, partea dobrogeană a graniței cu Ucraina, am avut nevoie de măsuri suplimentare care să ne asigure o mai mare eficiență în monitorizarea și controlul utilizării spațiului aerian.

Restricții de zbor în spațiul aerian pe toată lungimea frontierei cu Ucraina, din nord până în Dobrogea, au fost impuse încă din luna mai 2022, aceste restricții fiind până la înălțimea de 1.000m și în adâncime pe o fâșie de 8km.

În Dobrogea, de la Sulina până la Galați. Am ridicat aceste restricții la 4.000m pe o adâncime variabilă între 20 și 30 de kilometri, în funcție de configurația frontierei, zona aceasta fiind definită foarte clar prin coordonatele transmise prin notificarea notam prin canalele oficiale de comun comunicare ale autorităților aeronautice de la noi din țară.

Citește și: MApN a efectuat zboruri militare deasupra Dobrogei, aproape de locurile unde au căzut drone rusești

Restricțiile sunt probabil pe coordonate GPS foarte precise. Așa se transmit către toți utilizatorii spațiului aerian în coordonate GPS, astfel încât în această zonă definită foarte bine 4.000m înălțime și 30km aproximativ de la frontieră să nu fie permis zborul aeronavelor pilotate sau nepilotate cu excepția, pentru că trebuie să avem excepțiile obligatorii care sunt absolut normale, aeronavele de stat și mai ales SMURD și aeronavele aflate în situații de urgență.

Aceste restricții nu afectează zborul aeronavelor civile din zona de control aerodromului Tulcea.

Foarte important pentru că altfel geografic, Aerodromul Tulcea ar fi în zona acestor restricții. Deci, pentru aerodromul Tulcea nu sunt probleme de operare prin instituirea restricțiilor de zor.

- Ce se întâmplă concret în situația în care un obiect care zboară încalcă aceste restricții?

Nu doar în relație cu această zonă de restricții, ci în relație cu întreg spațiul aerian al României. România este o țară la pace, este o țară în care funcționează cadrul normativ internațional, cel național, fiind aliniat cu cel internațional.

Avem structurile de poliție aeriană care asigură reacția statului român împotriva oricărei aeronave care dorește, care utilizează, care are intenția de a utiliza spațiul aerian național în mod neautorizat.

Deci sunt regulile care sunt stabilite pe timp de pace valabile în toate țările lumii.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te