În 2019, Germania a înregistrat 89.9 milioane de înnoptări din partea turiștilor străini, creșterea procentuală față de anul anterior fiind de 2.6%.
În continuare, trendul turiștilor români care vizitează Germania a avut un ritm ascendent, astfel că în anul 2019 s-au înregistrat peste 1.5 milioane de înnoptări, cu o creștere procentuală față de 2018 de 1.3%.
Comparativ cu 2010, numărul de înnoptări ale turiștilor români a crescut cu 185.4%.
Bavaria s-a numărat printre destinațiile preferate ale românilor în 2019, astfel peste 26% dintre aceștia și-au petrecut anul trecut vacanța aici.
Peste 16% dintre înnoptările înregistrate în perioada ianuarie-decembrie 2019 au fost în Baden-Württemberg.
În 2020 s-a înregistrat o scădere de 33.1% a vizitelor turiștilor români în Germania
Deși în primele 2 luni ale anului 2020, vizitele turiștilor români erau într-un trend crescător de 3.5% față de 2019, începând cu luna martie numărul înnoptărilor a scăzut cu 33.1%, înregistrându-se un total de 219.287 înnoptări, în perioada ianuarie – iulie 2020.
Germania este percepută ca o destinație sigură în contextul COVID-19. Astfel, România se află printre piețele cu cea mai rapidă revenire în ceea ce privește vacanțele în Germania. Printre activitățile cele mai apreciate de români ca fiind cu risc scăzut de îmbolnăvire sunt călătoriile cu mașina, vacanțele în natură și călătorii individuale, fiind urmate de călătoriile culturale, călătoriile în orașe și circuitele turistice.
„În opinia mea, turismul joacă un rol cheie în conturarea imaginii și reputației unei țări, iar atât Germania, cât și România, au o mulțime de oferit celor care aleg să le viziteze.
Printre principalele atuuri ale acestor două destinații se află natura și multiplele oportunități de petrecere a timpului în aer liber, aspect care se pliază foarte bine pe noile tendințe în turism în contextul pandemiei.
Traversăm într-adevar o perioadă dificilă pentru turism, dar este foarte important modul în care ne raportăm la întreaga situație: cu atitudinea corespunzătoare, putem ieși învingători la final, iar această criză poate fi de fapt o reală oportunitate pentru noi", a declarat ambasadatorul Germaniei la București, Cord Meier-Klodt.
Strategia Germaniei în contextul COVID-19: promovarea vacanțelor în natură
Organizaţia Germană pentru Turism își concentrează activitățile sale internaționale de marketing pe informații legate de turismul în natură. În Germania se află 104 parcuri naturale, 16 parcuri naționale și 16 rezervații biosferice ce aparțin patrimoniului UNESCO. În patrimoniul mondial natural sunt incluse 3 arii din Germania protejate UNESCO, și anume: rezervația de fosile Messel, pădurile seculare de fag și Marea Wadden.
Este destinația potrivită pentru cei care iubesc activitățile în natură, pentru că există trasee de drumeții marcate pe o distanță de 200.000 km de-a lungul țării, 70.000 km trasee pentru bicicliști. Dintre acestea, peste 100 sunt trasee tematice și se regăsesc 13 regiuni viticole cu peste 80.000 de producători.
„Germania a fost printre primele destinații care au ales să continue să comunice în primele săptămâni de lockdown și să rămână aproape de turiștii săi. În pofida carantinei, s-a pus accent pe descoperirea Germaniei în mod virtual, prin crearea campaniei #DiscoverGermanyFromHome care a promovat conținut inspirațional, empatic și informativ pe platformele de social media. A fost urmată de #GermanyAwaitsYou, dedicată momentului în care s-au reluat călătoriile, care de curând s-a transformat în #WanderlustGermany, un îndemn la a explora locurile mai puțin turistice, în a cunoaște natura Germaniei și orice zonă mai puțin aglomerată“, a declarat Cristian Sallai, Director Regional al Organizației Germane pentru Turism.