FOTO Olguța Vasilescu amenajează Târgul de Crăciun 2023 la 40 grade. Căsuța lui Moș Crăciun e gata

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 04.08.2023 - 20:33
Casa lui Moș Crăciun e gata - Foto: Olguța Vasilescu (Imagine cu rol ilustrativ)

La temperaturi de 40 de grade Celsius, Olguța Vasilescu, primărița Craiovei a decis perioada în care vor avea loc evenimentele Târgului de Crăciun din acest an și criteriile de selecție pentru comercianții stradali.

SHARE

Oltenia fierbe, la propriu, sub un val de caniculă. Primăria ”se răcorește” cu gândul la Târgul de Crăciun 2023. Olguța Vasilescu vrea ca de această dată evenimentul să fie clasat pe locul I în topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa, după ce în 2023 a fost pe locul III, chiar înaintea celui de la Viena. 

Astfel, Primăria Craiova a decis deja perioada în care vor avea loc evenimentele și criteriile de selecție ale comercianțiulor stradali. 

Olguța amenajează Târgul de Crăciun la 40 de grade Celsius. Când vor începe evenimentele

Față de ediția de anul trecut a Târgului de Crăciun, cea din 2023 va fi mai scurtă.

Dacă în 2022 a debutat pe 11 noiembrie și s-a încheiat pe 8 ianuarie, anul acesta, Târgul de Crăciun va începe pe 17 noiembrie (vineri) și se va încheia pe 2 ianuarie (marți).

Locațiile de desfășurare vor fi cele de anul trecut: în Piața Mihai Viteazu și Centrul Vechi – Piața Frații Buzești vor fi amplasate căsuțele, iar pe esplanada Teatrului Național Marin Sorescu truck-urile.

Deja Căsuța lui Moș Crăciun și mai multe ornamente sunt gata. De altfel, în luna mai, Olguța Vasilescu anunța că este gata casa Moșului.  Și posta fotografii sugestive în acest sens.

 

Cine se poate înscrie pentru Târgul de Crăciun

Conform unui anunț al Primăriei Craiova, comercianții interesați să participe cu produse se pot înscrie până pe 31.08.2023. Condițiile sunt riguroase.

 Activitățile comerciale se vor desfășura în următoarele locații: Piața Mihai Viteazul și Centrul Vechi - Piața Frații Buzești (pentru căsuțe), Piața William Shakespeare (pentru truckuri).

Închirierera unei căsuțe costă 6.480 de lei cea de 3x4 m și 10.800 cea de 4x2,5 m, iar un truckuri se închiriază cu 11 lei /m x45 zile.

Citește și: Lia Olguța Vasilescu, PSD, Târg de Crăciun, COVID-19, Craiova. DSP nu s-a lăsat păcălit de luminițe

Sumele provenite din închirierea domeniului public pentru comercianții care desfășoară activități comerciale cu mâncare, băutură și agrement se varsă în bugetul local.

De asemenea, nu vor lipsi beculețele. Pentru acest an vor fi peste un milion de luminițe în Târgul de Crăciun, pentru că și de data aceasta autoritățile își propun să fie votat ca fiind cel mai frumos târg din Europa.

Târgul de Crăciun de la Craiova, mai ”tare” ca cel din Viena, în 2022

În 2022, Târgul de Crăciun din municipiul Craiova a fost pe locul al treilea în topul celor mai frumoase târguri organizate în Europa, clasament realizat de site-ul specializat europeanbestdestinations.com.

Potrivit clasamentul, primul loc a fost adjudecat de Budapesta, cel de-al doilea de oraşul Gdańsk din Polonia, iar pe locul al patrulea s-a clasat Viena.

"Măcar suntem răzbunaţi, noi, românii, că suntem înaintea Austriei, astăzi. Realmente este o surpriză şi faptul că suntem înaintea Vienei cred că astăzi, pentru români, este o bucurie foarte mare", a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, după publicarea clasamentului.

Anul trecut, din banii adunaţi la buget, 266.000 de lei au ajuns la Târgul de Crăciun. 

În 2022, centrul orașului a fost împodobit cu peste un milion de beculețe, potrivit primarului Olguța Vasilescu. Fiind LED, consumul a fost mic, a mai susținut edilul.

În total au fost 11.500kwh, asta înseamnă o factură pe perioada iernii undeva la 20.000 de lei.

Ce va fi anul viitor la Tîrgul de Crăciun din Craiova

Însă autoritățile din Craiova gândesc în perspectivă. De anul viitor, produsele comercializate vor folosi logo-ul Târgului de Crăciun de la Craiova.

 Începând cu ediția 2024 a Târgului de Crăciun Craiova, folosirea logo-ului pe ambalajele produselor comercializate va fi obligatorie, transmite Primăria.

Autoritatea locală recomandă comercianților selectați pentru Târgul de Crăciun Craiova să utilizeze logo-ul evenimentului pe ambalajele produselor pe care le comercializează. 

Acesta poate fi imprimat monocrom (personalizare 1 culoare 1 poziție) sau policolor pe orice fel de ambalaj, precum pahare, cutii, pungi/plase, meniuri etc., în funcție de disponibilitatea fiecărui comerciant.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te