Radarele vechi pot da erori. Când pot șoferii avea șanse să câștige o contestație în instanță?
Șoferii pot fi amendați pe nedrept dacă sunt „vizați” de radare vechi care măsoară greșit viteza.
Fasciculul lor, mult prea larg, poate capta viteza altei mașini aflate în apropiere, explică conferențiarul Radu Drosescu, de la Departamentul de Inginerie Mecanică și Autovehicule Rutiere al Facultății de Mecanică, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI).
În anumite situații, tocmai modul în care funcționează aceste dispozitive poate deveni un argument real într-o contestație în instanță — însă doar atunci când înregistrarea nu arată clar ce vehicul a fost măsurat. Este important de precizat că explicațiile profesorului permit șoferilor să înțeleagă modul de funcționare al radarelor, fără a constitui un îndemn din partea acestuia la contestarea amenzilor.
Cum poate fasciculul larg să „încurce” polițistul
Conferențiarul Radu Drosescu explică pentru „Ziarul de Iași” că radarele clasice pot lua viteza unui alt vehicul decât cel vizat, asta din cauza fasciculului foarte larg. La distanțe mari, radarul acoperă chiar două-trei benzi și poate returna semnalul de la mașina cu cea mai puternică reflexie, nu de la cea asupra căreia crede operatorul că a țintit. Mai mult pe ziaruldeiasi