Google ia măsuri împotriva spam-ului generat algoritmic. Gigantul motoarelor de căutare a anunțat schimbări importante, inclusiv o politică revizuită privind spam-ul, menită în parte să țină departe de rezultatele de căutare clickbait-ul AI.
Vești proaste pentru site-urile care folosesc AI pentru clickbait. Google anunță schimbări SEO
Google afirmă că schimbările pe care le va opera vor reduce cu circa 40% „conținutul de slabă calitate și lipsit de originalitate" în rezultatele căutărilor.
Noii algoritmi de indexare Google se vor concentra pe reducerea a ceea ce compania numește „abuz de conținut la scară”, adică fenomenul care apare când anumiți utilizatori inundă internetul cu cantități masive de articole și postări pe bloguri, pe anumite teme, concepute pentru a păcăli motoarele de căutare.
"Un bun exemplu, care există de ceva vreme, este abuzul de spam-uri cu necrologuri", spune vicepreședintele Google pentru căutare, Pandu Nayak, potrivit wired.com.
Citește și: ChatGPT testat de șeful Google. Ce întrebare capcană a primit. „Credea că va declanșa un război”
Spam-ul necrologic este un tip sinistru de piraterie digitală, în care oamenii încearcă să facă bani prin republicarea anunțurilor de deces pe platforme sociale precum YouTube. Recent, spammerii de necrologuri au început să folosească instrumente de inteligență artificială pentru a-și spori producția, ceea ce face ca problema să fie și mai gravă.
Noua politică a Google, dacă va fi pusă în aplicare în mod eficient, ar trebui să facă mai dificilă apariția acestui tip de spam în căutările online.
Această abordare mult mai agresivă a luptei împotriva spam-ului la search pe motorul de căutare vizează în mod specific combaterea “domain squatting” (ocuparea abuzivă a domeniului), o practică prin care cei care vor să facă trafic și bani cu orice preț achiziționează site-uri web cu un nume recunoscut, pentru a profita de reputația acestora, înlocuind adesea jurnalismul original cu articole generate de inteligența artificială, concepute pentru a manipula clasamentele motoarelor de căutare.
Acest tip de comportament a apărut înaintea boom-ului AI, dar odată cu apariția instrumentelor de generare de text precum ChatGPT, a devenit din ce în ce mai ușor să se producă articole nesfârșite pentru păcăli clasamentele Google.
Citește și: Cum sprijină marile branduri site-urile nesigure generate de inteligența artificială
Expert SEO: Noile reguli Google ar putea „schimba totul”
"Se pare că va fi una dintre cele mai mari actualizări din istoria Google", a precizat Lily Ray, director senior de SEO la agenția de marketing Amsive. "Ar putea schimba totul", a subliniat acesta.
"Oamenii pot crea astfel site-uri foarte ușor", spune expertul SEO Gareth Boyd, care conduce firma de marketing digital Forte Analytica, pentru a păcăli algoritmii de indexare în rezultatele căutărilor. "Este o mare problemă", a punctat acesta, recunoscând că, în trecut, a creat și el site-uri similare.