MP al Austriei 2019 a fost prima cursă adevărată din acest sezon. Depășiri, dueluri roată la roată, răsturnări de situație, schimbări de strategie din mers. Tot tacâmul unei curse cum ar trebui să fie în fiecare weekend de F1, să nu fie suficient să te uiți la start pentru a ști cum se termină.
Leclarc a pornit impecabil și s-a instaurat la conducerea cursei din primul viraj, Hamilton a fost nevoit să-l ocolească la mustață pe Verstappen pentru a nu se urca pe monopostul acestuia după stingerea luminilor de start, iar Bottas s-a strecurat pe locul doi. Lando Norris a încercat și el ceva la start, depășindu-l pe Hamilton la înghesuială. Dar campionul en-titre i-a dat imediat replica, recuperându-și poziția a treia.
Dezamăgitor, Sebastian Vettel nu a reușit decât un loc nouă în calificări. Însă, a plecat bine și a țâșnit pe șase. Iar Kimi Raikkonen, fostul său coechipier de la Ferrari, a fost și el impresionant la start, urcând pe patru, în fața lui Norris, în primul tur.
Prin urmare, cu McLaren și Alfa Romeo în Top 5 și monoposturi mai rapide în spate, prima parte a cursei de pe Red Bull Ring a fost marcată de dueluri pline de suspans. Norris și Raikkonen au încercat cu disperare să-și păstreze locurile, dar, până la urmă, nu le-au putut ține piept lui Vettel și Verstappen.
În turul 20, Leclarc era urmat de Bottas, Hamilton, Vettel și Verstappen. Apoi, a început sarabanda opririlor la boxe pentru primul schimb de pneuri. Echipa Ferrari a fost luată prin surprindere, iar Vettel a picat pe opt, fiind nevoit să reia cursa de recuperare, în timp ce Hamilton preluase conducerea. În turul 31, britanicul a oprit și el și a trebuit să schimbe și aripa față. Așa că, ordinea în Top 5 s-a schimbat din nou: Leclerc, Bottas, Vettel, Verstappen și Hamilton.
Deși cu o mașină mai slabă, Verstappen, cu tupeu și profitând de avantajul circuitului de casă al Red Bull, i-a suflat poziția a treia lui Vettel în turul 50. Apoi, în turul 56, pilotul Red Bull a trecut și de Bottas. Și a început să-l zărească pe Leclerc la cinci secunde în față, ceea ce l-a motivat să tragă și mai tare. Cu pneuri mai ”proaspete” cu nouă tururi, Max s-a apropiat de pilotul Ferrari și, în turul 68, l-a depășit. Dar Leclerc a revenit imediat. Un tur mai târziu, însă, n-a mai avut ce să-i facă. Max a prins interiorul unui viraj și l-a împins, preluând conducerea. Pneurile celor două monoposturi chiar s-au atins. Oficialii cursei au luat în calcul o penalizare, dar, până la urmă s-au răzgândit. Verstappen a câștigat.
Clasament Marele Premium al Austriei