eSports: A 7-a etapă Racing League Romania ia startul pe legendarul circuit de la Spa-Francorchamps

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.04.2020 - 10:06

Campionatul de sim racing Racing League Romania 2020 ajunge duminică, 26 aprilie, la Spa-Francorchamps, pe circuitul virtual din munții Ardeni, pentru etapa a șaptea a sezonului.

SHARE

A doua parte a sezonului de curse virtuale din Racing League Romania powered by BMW aduce modelele BMW M3 E30 DTM la Spa-Francorchamps, iar luptele pentru pozițiile de top în campionat se conturează din ce în ce mai bine. Cursa poate fi urmărită Live, de la ora 20.25.

Manșele pline de acțiune din etapa precedentă, desfășurată la Virginia International Raceway (VIR), s-au dovedit a fi subiect de dezbatere pentru comisari, aceștia având de analizat numeroase incidente ca urmare a duelurilor din pluton.

Daca în etapele anterioare trendul părea să aibă o pantă descendentă, pista americană a marcat o inversare, iar cele mai notabile decizii au fost acordarea a două suspendări pentru etapa de la Spa, dar și penalizarea învingătorului din manșa secundă, Alex Cascatău. Acesta a fost găsit vinovat pentru atingerea unui alt concurent la startul celei de-a doua manșe și a pierdut astfel singura victorie din acest sezon.

Cascatău speră însă la un parcurs mai bun la Spa-Francorchamps, un circuit care are o însemnătate aparte pentru pilotul constănțean, acesta bifând ultima victorie românească la Spa, la bordul unui BMW Seria 3 Clubsport Trophy, în 2018. În viața reală el are un pole-position și trei podiumuri în contul său pe renumitul circuit,  concurând predominant cu modele BMW în Ardeni.

Alte penalizări notabile au fost aplicate fruntașilor pe VIR, modificând substanțial podiumul celei de-a doua curse. Radu Dumitrescu a fost sancționat pentru incidentul avut cu Cristian Berindea în ultimul tur și a ocupat în clasamentul final poziția a patra. Berindea și-a adjudecat astfel o nouă victorie, urmat de Robert Prepeliță și Lukas Hellmann, amândoi fiind la prima prezență pe podium în Racing League Romania. Ocupantul poziției a doua în clasament, Andrei Bechir a fost și el penalizat cu 10 secunde, după un incident cu Mihai Neg la debutul întrecerii.

Clasament Piloți

  1. Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 219p
  2. Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 164p
  3. Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 158p
  4. Cristian Moisescu – 134p
  5. Alex Cascatău (West Competition Racing) – 109p
  6. Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 101p
  7. Victor Taraș (Lunar RO Racing) – 85p
  8. Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 71p
  9. Robert Prepeliță – 58p
  10. Bogdan Mutu – 54p

Clasament echipe

  1. Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 383p
  2. West Competition Racing (Cascatău-Dumitrescu) – 210p
  3. East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 163p
  4. Lunar RO Racing (Taraș-Hellmann) – 127p
  5. WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 78p 

”Triunghiul din Ardeni”, unul dintre cele mai reputate circuite din lume

Inaugurat în 1922, ”triunghiul din Ardeni” făcea legătura dintre localitățile Francorchamps, Malmedy și Stavelot. În perioada interbelică, mândria belgienilor de a avea un traseu cum nu se poate mai rapid a dus la modificări succesive, cea mai notabilă fiind eliminarea Ancienne Douane printr-o urcare rapidă după Eau Rouge denumită Raidillon. Probă supremă de curaj, o evoluție pe două sau patru roți pe vechiul Spa în lungime de 14 kilometri s-a dovedit în repetate rânduri fatală. Normele de securitate au fost cu succes negociate în 1980, găsindu-se un echilibru remarcabil la scurtarea traseului, care a rămas de atunci favoritul majorității piloților din Formula 1 și nu numai.

Reputația acestui loc este consolidată an de an, începând cu 1924, prin organizarea unei întreceri de 24 de ore pe care BMW a câștigat-o pentru prima oară în 1965 cu modelul 1800ti/SA, un an mai târziu această probă fiind inclusă în Campionatul European de Turisme, soldându-se cu triumf pentru Jacky Ickx și Hubert Hahne la comenzile unui BMW 2000ti. Au urmat succese cu 2800CS în 1970 și cu legendarul 3.0 CSL în 1973 și 1976. Tot la Spa s-au înregistrat victorii cu primele generații ale Seriei 5 – E12 în 1977 și E28 în 1982, care au fost apoi urmate de trei coroane pentru 635 CSi.

Încă de la debut, în 1987, M3 E30 s-a dovedit arma supremă în cele 24 de ore de la Spa, grație veteranului Jean-Michel Martin și campionului DTM al stagiunii, Eric van de Poele. Anul următor a continuat dominația BMW, iar în 1990 și 1992 a fost rândul celei de-a doua generații de M3 E30 să intre în istorie. Aceasta rula chiar în specificația din DTM folosită astăzi în Racing League Romania.

Au urmat alte cinci victorii consecutive la Spa pentru varii iterații ale E36, după care cursa a migrat în sfera GT-urilor, unde cel mai de succes constructor din Ardeni a fost nevoit să aștepte 17 ani până când seria victoriilor a fost reluată în 2015 de echipa Marc VDS, la ultima prezență a modelului Z4 GT3. Anul următor, M6 GT3 a triumfat prin ROWE Racing, iar în 2018 s-a scris cea mai frumoasă pagină din istoria echipei Walkenhorst Motorsport, cea de-a 24-a victorie BMW la Spa fiind adusă de Tom Blomqvist, Philipp Eng și Christian Krognes.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te