Directorul de traseu, Teo Isac, a comprimat în cei 18 kilometri pentru calificări elemente care să le ofere concurenților din 50 de țări indicii asupra traseelor din cele patru zile de off-road și a alternat zone rapide cu zone în care unii dintre ei chiar au fost nevoiți să împingă motocicletele.
Ordinea de start în calificări s-a bazat pe rezultatele de anul trecut; Manuel Lettenbichler (#1, Germania) a pornit primul, urmat de Graham Jarvis (#2, Marea Britanie) și de Alfredo Gomez (#3, Spania). Traseele au fost uscate și prăfuite în urma temperaturilor ridicate care au precedat raliul.
Wade Young cel mai rapid, Alfredo Gomez deschizătorul de drumuri
Sud-africanul Wade Young, câștigătorul Romaniacs 2018, a dovedit în calificări că, atunci când traseele sunt uscate și temperaturile ridicate, cel mai dur raliu hard enduro din lume îi vine mănușă, impunându-se autoritar.
Fluent, dar cu secțiuni care le-au dat de furcă riderilor, traseul gândit pe dealurile de lângă Boița l-a scos în evidență pe Teodor Kabakchiev. Bulgarul a terminat pe un surprinzător loc doi, iar al treilea timp în calificări a fost obținut de Alfredo Gomez (Spania).
Cum cel mai rapid concurent din calificări are dreptul să-și aleagă poziția pe ordinea de start în raliu, conform regulamentului, Wade Young a decis să plece al treilea și să îi cedeze lui Alfredo Gomez rolul de „a deschide drumul“.
Cel mai bine clasat rider român, Emanuel Gyenes - al 15-lea timp
Norbert Jozsa #23, cel mai bine clasat rider român, a avut o sesiune plină de ghinioane și va porni al 16-lea în prima zi din munți.
La clasa Silver, cel mai rapid timp a fost stabilit de către americanul Nick Fahringer, triplu medaliat cu aur la International Six Days Enduro, în timp ce Emanuel Gyenes (#102, Romania), care se reacomodează cu clasa Silver, a reușit al 15-lea timp. În clasa Silver îi vedem și pe Marcel Hirscher (#207, Austria) și pe Justin Murisier (#138, Elveția). Primul este un schior alpin legendar, care deține 8 titluri de Cupă Mondială și 7 medalii de aur la Campionatul Mondial. Iar dacă Hirscher s-a retras în 2019, Murisier este încă un schior activ și în 2020 a obținut primul său podium de Cupă Mondială.
Citește și: Anda Adam, răsfățată de noul său iubit cu o vacanță de fițe pe Coasta de Azur
La clasa Bronze, cel mai rapid timp aparține lui Valentin Rehrl (Germania), urmat de cel al lui Boaz Sasi (Israel) și Tim Ketterle (Germania). Punctul culminant a fost evoluția lui Pol Tarres, care participă în șaua unei Yamaha Tenere 700. Rider-ul din Andorra a izbutit al 13-lea timp al calificărilor.
Cel mai rapid rider la clasa Iron a fost Kasper Collier (Marea Britanie), iar la clasa Atom timpul de referință a fost stabilit de către Danny Melvin.
Prima zi de off-road
În prima zi de off-road, clasa Gold începe cu ceea ce poate părea a fi un traseu mai relaxat, mai fluid, dar nu după mult timp va crește gradul de dificultate. Distanța pe care o vor parcurge concurenții este de 116 kilometri.
Clasa Silver (123 km), pe de altă parte, va avea secțiuni tehnice chiar de la început și abia către punctul de service concurenții vor avea timp de respiro. Pentru riderii de la Bronze (130 km), va fi o primă zi plăcută, nu prea tehnică.
Clasa Iron (89 km) va avea o zi scurtă, dar cu urcări și coborâri care să marcheze particularitățile traseelor din România. 84 de kilometri îi așteaptă pe cei de la clasa Atom, care se vor bucura de o zi fără prea multe zone dificile.