Decizie la Ministerul Educației: Dispar semestrele și trimestrele, apar modulele de învățare

DE Romulus Preda, Romulus Preda | 30.03.2022 - 15:31
Noua schimbare în sistemul de invatamant / Foto: bbc.com

Ministerul Educației intenționează să renunțe la ideea de semestre sau trimestre, pentru noul an școlar, în favoarea unui model cu 5 module de învățare. Astfel, noul an școlar va avea o structura nouă, iar modificarea va avea un impact inclusiv asupra sistemului de evaluare.

SHARE
Potrivit președintelui Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, la discuțiile de la Ministerul Educației pe nouă structura a anului școlar s-a venit cu propunerea de a renunta la teze și de a le înlocui cu o evaluare periodică, probabil la final de modul, care să îi ajute pe elevi să își consolideze cunoștiintele acumulate. 
 
"Nu avem cum să mai vorbim de teze în aceste condițîi. (...) Cel mai probabil va fi vorba de o evaluare la final de modul. Este o schimbare bună, dar trebuie să ținem cont că noul sistem de evaluare să nu îi încarce pe elevi" a spus Iulian Cristache, președintele FNAP, pentru Portalinvatamant.ro.

Modulele de învățare vor înlocui Semestrele! Ba chiar și Trimestrele, care fuseseră propuse de către ministrul educației, Sorin Cîmpeanu. 

"Foarte probabil un modul de învățare va avea între 6-8 săptămâni și vor fi 5 Module de învățare. Vom avea vacanță după fiecare modul, urmează să vedem exact structura", a explicat Iulian Cristache.

Cum vor fi Modulele de învățare?

Cel mai probabil vor fi structurate astfel:
 
Modulul 1: 5 septembrie - 21 octombrie  

Modulul 2: 31 octombrie - 22 decembrie 

Modulul 3: 9 ianuarie - 6 aprilie 
 

Elevii cer eliminarea tezelor

Consiliul Național al Elevilor a anunțat că peste 70% dintre elevii consultați în cadrul unui sodaj inițiat de CNE doresc eliminarea tezelor și înlocuirea lor cu un alt tip de evaluare, bazat pe feedback, care să vină în ajutorul elevului. 10.000 de elevi din toată țară au participat la consultare și cei mai mulți dintre ei s-au arătat în favoarea eliminării tezelor și înlocuirii lor cu mijloace de evaluare sumativa, axate pe feedback.
 

"Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativa, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiză progresul și de a stabili, alături de profesori, pașîi pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare", susțîn reprezentanții Consiliului Național al Elevilor.
 

Tezele, înlocuite cu evaluări la final de modul

 
Totodată, majoritatea respondenților ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar, se mai arată în comunicatul CNE.
 
 
„Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanță, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare! Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voință elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”, au mai transmis reprezentanții CNE.

Miercuri, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației s-a dezbătut propunerea referitoare la structura anului școlar 2022-2023. Luna trecută, ministrul Sorin Cîmpeanu anunță că, la nivelul Ministerului Educației, se discuta despre revenirea la trimestre în noul an școlar. De asemenea, prin modificarea structurii anului școlar se va ajunge la cinci vacanțe școlare.
 
“Anul școlar să înceapă pe dată de 5 septembrie, prima zi de luni a lunii septembrie, și să se încheie pe 16 iunie. Să avem un număr de cinci vacanțe. În primul rând o vacanță la finalul lunii octombrie, de o săptămână, după primul modul de învățare, pentru toți elevii. În octombrie pentru toți elevii, subliniez, pentru că cei din învățământ primar și grădinița aveau, cei din gimnaziu și liceu nu aveau, acum propunerea este pentru toți elevii și preșcolarii să aibă această vacanță la final de luna octombrie. A două vacanță să fie de sărbătorile de iarnă și să fie cu o durată consistentă, să înceapă undeva la 22 – 23 decembrie și să fie până pe 8 ianuarie, deci să avem 18 zile de vacanță de iarnă. A treia vacanță să fie în luna februarie, o săptămână. A patra vacanță să fie de sărbătorile pascale, în anul 2023 putem să avem o vacanță de aproape două săptămâni, care să includă și sărbătorile pascale ortodoxe și pe cele catolice. Și, de asemenea, să avem și o vacanță de vară care ar putea să înceapă pe dată de 17 iunie și să se termine pe dată de 4 septembrie. Acestea sunt cele cinci vacanțe, deci asta ar trebui să rămână un lucru clar, vedem dacă vor fi trimestre sau semestre”, spunea ministrul Sorin Cîmpeanu pe 27 februarie.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te