Ce se întâmplă cu Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii?

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 01.02.2024 - 15:35
Ce se întâmplă cu Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri - Foto: Facebook/Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei - cu rol ilustrativ
anl program

Ce se întâmplă cu Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii? Pentru acest program, Ministerul Dezvoltării a primit un buget de peste 2,1 miliarde de lei, pentru anul 2024 El se derulează prin Agenția Națională pentru Locuințe.

SHARE

Ce se întâmplă cu Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii? Derulat prin Agenția Națională pentru Locuințe, programul beneficiază în acest an, prin bugetul de stat, de suma de 2,148 de miliarde de lei. 

Ce se întâmplă cu Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii? 

Programul de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii se derulează prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL).

Miniterului Dezvoltării i-a fost rezervată pentru programul din 2024, prin bugetul de stat, suma de 2,148 de miliarde de lei, conform economica.net.

Astfel, programul continuă, așa cum se întâmplă și la Craiova. Până în luna aprilie, la ANL se va soluționa analizarea cererilor şi stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor ce vor fi finalizate în cursul acestui an.

Citește și: SRI, MApN, MAI își vând imobilele către angajați, cu dobânzi sub prețul pieței. Nu le pot întreține

Vor fi luate în considerare cererile nou depuse sau actualizate până la sfârşitul lunii martie 2024.

Pentru înscrierea în lista de priorităţi, solicitanţii de locuinţe ANL trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a) titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major, până la 35 de ani la data depunerii cererii. Să poată primi repartiţie pentru locuinţă în cel mult 60 de luni de la împlinirea acestei vârste;

b) titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membri ai familiei acestuia – soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia – trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate. Să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ-teritoriale sau a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, în Craiova;

c) titularul cererii de locuinţă să îşi desfăşoare activitatea în Municipiul Craiova,scrie gds.ro.

Solicitanţii care îndeplinesc criteriile de acces pot depune cereri de repartizare /actualizare a dosarelor în vederea repartizării unei locuințe ANL, însoţite de acte justificative, la Registratura Primăriei Municipiului Craiova.

Programul beneficiază de un buget de peste 2,1 miliarde de lei - Foto: Facebook/Agenția Națională pentru Locuințe - cu rol ilustrativ

Actele se depun la sediul Serviciului Administrare Locuinţe și Fond Locativ din Str. Târgului nr. 26. 

Ce acte sunt necesare:

1. Adeverință eliberată de unitatea angajatoare cu venitul net realizat în ultima lună și mențiunea că salariatul își desfășoară activitatea în municipiul respectiv, însoțită de copie după contractul de muncă – pentru titularul cererii de locuinţă; în situația în care titularul se află în concediu pentru îngrijirea copilului, adeverința va avea menţiunea referitoare la punctul de lucru și durata suspendării contractului de muncă şi va fi insoţită de adeverinţă indemnizaţie creştere copil;

2. Acte doveditoare privind veniturile nete realizate în ultima lună de ceilalţi membri ai familiei (soţie/soţ, copii majori – după caz); în situaţia în care nu se realizează venituri, se va prezenta declarație pe propria răspundere;

3. Declaraţie notarială pentru titularul cererii de locuinţă, şi, după caz, de soţie/soţ, copii majori, cu următorul text: „Nu deţin, nu am deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau nu sunt beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a Municipiului (n.r. - numele orașului sau municipiului, în acest caz fiind vorba de Craiova) sau a unităţii în care desfăşor activitatea în Municipiul (n.r. - numele acestuia).

Totodată declar că locuiesc în imobilul situat în…..(se menţionează adresa imobilului), imobil ce are o suprafaţă locuibilă de … mp (se menţionează numai suprafaţa camerei de zi şi dormitoarelor ce compun imobilul respectiv, exclus dependinţe: bucătărie, baie, debara, cămară, culoar, hol, balcon)”.

Declarația referitoare la suprafața locuibilă se dă numai în cazul în care aceasta nu este menționată în actele privind locuința de reședință, nu există cadastru/schiță;

Citește și: România, aproape de o epidemie de gripă. Dr. Marinescu: „Oamenii ignoră măsurile de prevenție”

4. Certificat fiscal eliberat de Primăria unităţii administrativ-teritoriale de care aparține domiciliul solicitantului – pentru titular și membrii familiei care au domiciliul în altă localitate decât Municipiul respectiv;

5. Orice alte documente justificative care privesc modificări ale situaţiei familiei solicitante (locative, de stare civilă, formare profesională a titularului, sănătate etc.) survenite până la data actualizării efective a dosarului.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te