duminică 07 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

A fost aprobată construcţia a sute de kilometri de piste de biciclete, în munţii Apuseni

Data publicării: 27.02.2023 • 12:02 Data actualizării: 27.02.2023 • 12:26
A fost aprobată construcţia a sute de kilometri de piste de niciclete, în munţii Apuseni - Foto: hippopx
A fost aprobată construcţia a sute de kilometri de piste de niciclete, în munţii Apuseni - Foto: hippopx

Un proiect de realizare a unor piste de biciclete în Munţii Apuseni, şi nu numai, în judeţeţe Bihor, Alba şi Cluj, cu o lungime de 227 km, a fost aprobat de Consiliul Judeţean Bihor. Traseul cicloturistic, numit „VELO Apuseni”, începe din Munţii Apuseni.

Alte surse, ca Ziua de Cluj, dădeau o altă lungime a pistelor, mult mai mare: 800 de kilometri. "Velo Apuseni, pista de biciclete de peste 800 km dintre Bihor, Cluj și Alba, a intrat la apă. Câți kilometri are noua variantă", scrie sursa citată.

Sute de kilometri de piste de biciclete montane

Traseul cicloturistic numit „VELO Apuseni” începe din Munţii Apuseni şi presupune amenajarea a 227 de kilometri de piste de biciclete, din care 99,3 km vor fi pe teritoriul judeţului Bihor, 35,3 km pe teritoriul judeţului Alba, iar restul de 92,4 km, în judeţul Cluj, scrie Greenews.

„Împreună cu celelalte judeţe, am luat ca punct comun zona Apusenilor, unde se vor intersecta cele trei braţe ale pistelor şi din acel punct mergem cu traseul în judeţ.

Citeşte şi: Primăriile s-au „bătut” pentru bani prin PNRR pentru piste de biciclete: 108 dosare, în 2 minute

Ar urma ca până la începutul lunii martie să stabilim lista cu toate noile valori şi date şi să semnăm contractul de finanţare în cursul lunii martie, ca mai apoi să putem definitiva studiile de fezabilitate şi să putem demara procedurile de licitaţie în fiecare judeţ”, a precizat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Valoarea totală estimată a proiectului din cele trei judeţe este de 92.665.542,75 lei, fără TVA, echivalentul a 18,7 milioane euro. Din această sumă, judeţului Bihor îi revin 40.536.072,23 lei, fără TVA. Proiectul este finanţat prin fonduri europene în proporţie de 100%.

Citeşte şi: FOTO Cum arată primele parcări de biciclete din București. Costă pe zi cât o bere la magazin

Investitia ar urma sa se realizeze prin PNRR, unde sunt prevazute spre finantare 3.000 de kilometri de trasee cicloturistice, la nivel national.

Mai multe articole din secțiunea Social

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră