Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,36 %
Marcel Ciolacu 19,87 %
97,36 %
Elena Lasconi 18,49 %
George Simion 14,04 %
Click aici pentru rezultate complete

Primăriile s-au „bătut” pentru bani prin PNRR pentru piste de biciclete: 108 dosare, în 2 minute

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.11.2022 - 17:44
Piste pentru biciclete / Foto: Profimedia
Piste pentru biciclete / Foto: Profimedia

Un număr de 108 dosare au fost depuse în cadrul Programului de realizare a pistelor pentru biciclete, în primele două minute de la lansarea sesiunii de finanţare, conform Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).

SHARE

"Cererea în cadrul acestui program ne-a depăşit aşteptările, este foarte important că şi autorităţile au fost receptive şi au aplicat, deoarece ne dorim să dezvoltăm o reţea mult mai extinsă de piste dedicate bicicliştilor, lucru ce se va reflecta şi în îmbunătăţirea traficului şi a calităţii aerului pe care îl respirăm", a precizat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

La rândul său, ministrul Mediului, Barna Tanczos, a menţionat pe propria pagină de Facebook că, odată cu implementarea proiectelor din acest program, România va avea 890 kilometri de piste noi de biciclete.

Citește și: VIDEO Câți km de autostradă s-ar mai putea deschide în 2022. Tronsonul Sibiu - Boița, miza cea mare

România nu are încă 1.000 de kilometri de autostradă, dar va avea 890 kilometri noi de piste pentru biciclete

"România va avea 890 kilometri noi de piste pentru biciclete. Astăzi, în doar două minute de la lansarea programului, autorităţile locale au depus proiecte de realizare a drumurilor pentru biciclişti în valoare de 755 milioane de lei. 108 primării, asociaţii de dezvoltare şi consilii judeţene, din 30 de judeţe au optat pentru dezvoltarea infrastructurii velo. Succesul programului şi epuizarea rapidă a bugetului arată un interes crescut pentru o mobilitate sustenabilă. Noile piste pentru biciclete vor asigura o alternativă ecologică la transportul auto şi vor contribui la un mediu mai curat şi mai sănătos", a subliniat Tanczos.

O sesiune de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclete a fost lansată vineri, 4 noiembrie, dimineaţa, la ora 10:00.

Solicitanţii eligibili în cadrul programului sunt Unităţile Administrativ-Teritoriale (UAT) organizate la nivel de judeţ, comună, oraş, municipiu de rang I/II, Municipiul Bucureşti şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestuia şi asociaţiile de dezvoltare intercomunitară.

Citește și: VIDEO Cauciucuri de iarnă sau „All-Seasons”? Grosimea zăpezii și stilul de condus motivează alegerea

1 km de pistă pentru biciclete, între 350.000 de lei și 1.000.000 de lei

Potrivit sursei citate, finanţarea se acordă în procent de 100% din cheltuielile eligibile în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi, astfel: UAT - Municipiul Bucureşti - maximum 75 milioane de lei; subdiviziunea municipiului Bucureşti - maximum 45 milioane de lei; UAT - municipiu de rang I - maximum 37 milioane de lei; UAT - municipiu de rang II - maximum 30 milioane de lei; UAT - oraş - maximum 22 milioane de lei; comună cu mai puţin de 5.000 de locuitori - maximum 3,7 milioane de lei; comună cu mai mult de 5.001 de locuitori - maximum 7,5 milioane de lei; UAT - judeţ - maximum 22 milioane de lei.

În cadrul proiectelor, suma maximă care poate fi finanţată pentru realizarea unui kilometru de traseu de piste de biciclişti şi care reprezintă 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile este de un milion de lei/km pentru pistele de biciclişti care presupun lucrări pe amplasamente separate de drum, neamenajate ca trotuar sau parte carosabilă, respectiv de 350.000 lei/km pentru pistele de biciclişti care presupun lucrări pe carosabil sau trotuar existent.

Piste pentru biciclete, în sate fără drumuri asfaltate sau rețele de utilități

Mai multe sate izolate din județul Hunedoara, cu drumuri rudimentare, vor avea piste de biciclete de biciclete moderne. Investițiile sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. 

Nouă administrații locale din județul Huendoara, de exemplu, au primit fonduri europene alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru construcția unor piste pentru biciclete. Noile piste vor fi construite însă în localități care încă nu beneficiază de drumuri asfaltate, de internet sau rețele de utilități.

Comuna Bătrâna, cea mai mică din România în ce privește numărul locuitorilor (mai puțin de 100), de plidă, a obținut 1,3 milioane de lei, pentru construcția unei piste de biciclete care vor lega satul Bătrâna - singurul cu străzi asfaltate, și cătunele sale greu accesibile în care mai locuiesc câțiva oameni. Ultimii 30 de kilometri ai drumurilor spre satul Bătrâna reprezintă drumuri de pământ și forestiere, relatează adevărul.ro.

10 km de piste pentru biciclete la Ardud, un oraș cu 6.000 de locuitori

O reţea de 10.2 km de piste velo pe raza UAT Ardud va simplifica și va creşte mobilitatea locuitorilor din Ardud și din localitățile aparținătoare. Primăria Ardud a obținut finanțare prin PNRR în valoare de 9.742.972,89 de lei. 

Ardud (în maghiară Erdőd, în trad. Pădureni; în germană Erdeed) este un oraș în județul Satu Mare, Transilvania, România, format din localitățile componente Ardud (reședința) și Mădăras, și din satele Ardud-Vii, Baba Novac, Gerăușa și Sărătura. Populația orașului Ardud se ridică la circa 6.000 de locuitori.

32 km de piste pentru biciclete la Suceava, dar nu prea e loc

Suceava are bani pentru piste de biciclete, dar nu prea are loc unde să le facă. A recunoscut-o „cu subiect și predicat” primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, scrie obiectivdesuceava.ro. 

„Am cerut ajutorul Ordinului Arhitecților, cu specialiștii din Primărie, cu firma de consultanță, să găsim posibilitatea să facem și alte trasee pentru că vor fi bani foarte mulți pe piste de biciclete. Eu mi-aș dori să facem o mare parte din ele în afara trotuarelor. Cu siguranță ne vom extinde până la Sala Polivalentă, până la Cetate, în cartierele noi spre Laniște și spre alte părți”, a declarat Ion Lungu.

„Din carosabil nu putem să luăm. Am văzut în anumite țări din Europa și am văzut și la noi, în București, pe Calea Victoriei că s-a luat o parte din carosabil. E foarte simplu, dar la noi nu se pune problema pentru că benzile sunt destul de strâmte și nu ai voie să iei 1,5 metri pentru biciclete”, a mai spus Ion Lungu.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te