7 semnale roșii că trebuie să îți cauți alt job. ”Te prețuim dar o promovare nu este în cărți acum”

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 18.12.2023 - 18:19
Unii angajați ar trebui să ia în considerare aceste lucruri Foto: freepik.com/Drazen Zigic - rol ilustrativ

Mulți consideră că își fac bine treaba la locul de muncă și așteaptă promovări sau măriri de salariu. Însă sunt cazuri în care sunt duși cu vorba, iar acesta este un semnal să își caute alt job. Iată cele mai frecvente expresii folosite de șefi care trebuie să te pună pe gânduri

SHARE
Fostul recrutor pentru Google, Nolan Church, împărtășește 7 expresii toxice pe care le folosesc șefii când vorbesc cu angajații. Acestea sunt „semnale roșii majore” că trebuie să renunți urgent la acel loc de muncă. 
 
Însă, mai întâi trebuie să găsești un alt job, dacă ești sigur că vrei să pleci, abia apoi să îți dai demisia. 

7 semnale roșii că trebuie să îți cauți alt job. ”Te prețuim dar o promovare nu este în cărți acum”

”Renunțarea la locul de muncă poate fi o decizie înfricoșătoare. În plus, am fost instruiți să credem că loialitatea este o trăsătură importantă a caracterului și că recrutorilor nu le plac candidații care au loc de muncă.

În calitate de fost recrutor Google și actual CEO al companiei de angajare Continuum, știu că decizia când să rămân sau când să pleci este rareori simplă. Dar dacă ești ”pe gard”, există câteva semne utile de căutat”, a spus Nolan Church.

Citește și: Sfatul care nu trebuie urmat când alegi un job. ”Vei fi surprins câte uși poți deschide carierei”

Iată șapte expresii pe care le folosesc șefii care sunt semnale roșii majore:

1. „Nu vreau să aud feedback. Fă-ți treaba””

Dacă se așteaptă ca angajații să fie deschiși la feedback, ar trebui să fie și managerii.

Șefii care nu sunt dispuși să primească critici constructive demonstrează că nu sunt deschiși la idei noi și nu vă respectă opinia.

2. „Te prețuim. Dar o promovare nu este în cărți acum.”

Înghețarea angajărilor poate avea loc. Dar dacă managerul tău îți spune că nu-ți face griji că lucrurile vor fi lente - fără a oferi o cronologie clară sau o cale de urmat - este timpul să fii propriul tău avocat.

Lipsa oportunităților de învățare vă poate bloca cariera și chiar duce la epuizare. Înainte de a ajunge la acel punct, contactați mentorii și rețeaua dvs. și obțineți o idee despre ce alte activități există.

3. „Aceste informații vor fi partajate când va fi momentul potrivit.”

Când vă alăturați unei companii, vă angajați într-o relație cu echipa de conducere. Și ca în orice relație importantă din viața ta, ar trebui să te aștepți la transparență și la o comunicare regulată.

Citește și: Țara din Europa unde românii pot câștiga 3.000 € lunar. Lucrează la înălțime. Ce meserie se cere

Dacă sunteți adesea orbit cu informații noi sau trebuie să faceți față unor perioade lungi de incertitudine, asta ar putea însemna că este timpul să începeți să căutați ceva nou.

Unele joburi pot deveni stresante Foto: Freepik.com - rol ilustrativ

4. „Putem vorbi despre compensare la următoarea revizuire”.

Dacă salariul nu a crescut pe măsură ce ați adăugat valoare sau dacă sunteți plătit sub valorile de referință din industrie pentru rolul și experiența dvs., gândiți-vă de două ori să rămâneți. Un alt semnal roșu este dacă managerul tău amână constant recenziile de performanță.

Discutați cu colegii dvs. despre experiența lor cu compensarea la companie. Chiar dacă te hotărăști să pleci, a avea informațiile îți dă putere înapoi, mai ales când negociezi pentru următoarea poziție.

5. “Trebuie să ocupăm acest rol. Să nu împărtășim acele detalii candidaților.”

Conducerea pune presiune pe intervievatori pentru a umfla detaliile companiei, normele echipei sau așteptările de zi cu zi pentru potențialii candidați? Simți că compania ta vinde candidaților un vis care de fapt nu există? 

A fi necinstit nu va face decât să-ți încalce valorile personale și să-ți rănești reputația pe termen lung.

6. „Te-am sunat aseară la 21:00 De ce nu ai răspuns?” 

Munca ne poate ajuta să creștem și ne poate da un sentiment de scop. Dar nu ar trebui să vină în detrimentul unei vieți echilibrate.

Prioritizarea vieții tale personale nu ar trebui să fie privită ca lene. Cultura mereu activă, urgența falsă sau lipsa de respect pentru timpul tău în afara serviciului înseamnă că este timpul să pleci.

7. „Nu avem timp de distracție”

Când ești în rolul potrivit și lucrezi cu oameni grozavi, este imposibil să nu te distrezi. Cu toții avem zile libere, dar în mod ideal, zilele bune le vor depăși numeric pe cele rele.

Dacă managerii tăi creează un mediu care te umple de groază, gândește-te să cauți în altă parte. Ne petrecem atât de mult timp concentrându-ne pe carierele noastre și merităm să fim mândri și bucurii în munca noastră. Viata este prea scurta. 

Nolan Church este fondatorul și CEO-ul Continuum, o piață de talente care revoluționează modul în care companiile angajează directori. Înainte de a lansa Continuum, în calitate de Chief People Officer la Carta, Nolan a angajat peste 1.000 de angajați. A fost angajatul numărul 50 la DoorDash, unde a condus recrutarea și a angajat 800 de oameni în trei ani. Și-a început cariera de recrutare la Google. Locuiește în Salt Lake City împreună cu familia sa, scrie cnbc.com.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te