Philip Morris a depus două cereri separate la agenția de reglementare, una pentru a vinde dispozitivul care încălzește tutunul fără a-l arde și alta pentru a-l prezenta ca fiind mai puțin dăunător decât țigările.
Agenția nu a luat încă o decizie cu privire la această din urmă cerere.
„Deși autorizarea noilor produse din tutun nu înseamnă că acestea sunt sigure, procesul de revizuire garantează că vânzarea produselor este nu pune în pericol sănătatea publice, luând în considerare riscurile și beneficiile pentru populație în ansamblu”, a afirmat directorul FDA pentru produsele din tutun Mitch Zeller, potrivit CNBC.
PMI este acum autorizată să vândă dispozitivul iQOS, Heat Sticks Marlboro, Heat Sticks Marlboro Smooth Menthol și Heat Sticks Marlboro Fresh Menthol. Decizia FDA marchează o victorie pentru Philip Morris și Altria, divizia sa din SUA a companiei de tutun.
iQOS este o componentă cheie a contractelor futures ale companiei, care încearcă să treacă dincolo de țigările clasice. Rata de fumat din S.U.A. continuă să atingă noi recorduri de minim, determinând giganții de tutun să-și diversifice gama de produse, în căutarea creșterii.
Actiunile PMI au crescut cu 2%, ajungând la 86.56 dolari. Stocul Altria a crescut cu 1,5%, încheind la 54,33 $, după anunțul FDA.
Sistemul de încălzire pentru tutun iQOS conține trei părți: un suport, un stick pentru tutun și un încărcător.
Dispozitivul tip stilou conține o placă din ceramică și aur care încălzește batoane de tutun de tip Philip Morris până la 350 de grade Celsius.
Tutunul din țigări arde la temperaturi de cel puțin 600 de grade Celsius. La examinarea cererii PMI, FDA a constatat ca produsele aerosol iQOS „conțin mai puține substanțe chimice toxice decât fumul de țigară și multe dintre toxinele identificate sunt prezente la nivele mai joase decât în fumul de țigară”.
Agentia a constatat, de asemenea, că iQOS livrează nivele similare de nicotină cu țigarete clasice, sugerând o probabilitate ca utilizatorii IQOS să poată să treacă complet de la aceastea către noul dispozitiv, mai sănătos. De asemenea, datele sugerează că nefumătorii și copiii nu vor fi atrasi de iQOS, potrivit FDA, citată de CNBC.
Totuși, agenția introduce „restricții stricte" în ceea ce privește modul în care iQOS este comercializat, în special online și pe rețelele sociale. Compania trebuie să notifice FDA cu privire la etichetarea, publicitatea, planurile de marketing și cum intenționează să restricționeze accesul tinerilor, publicitatea și promoțiile.
„FDA a stabilit un standard ridicat și așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu aceștia pentru a pune în aplicare ordinul, astfel încât iQOS să ajungă la publicul potrivit - fumătorii adulți”, a declarat directorul PMI, Andre Calantzopoulos.
Anul trecut, produsele cu risc redus au generat vânzări de 4,1 miliarde de dolari, sau aproximativ 14% din veniturile totale ale PMI, în valoare de 29,63 miliarde de dolari. Compania dorește să sporească această cifră la 38% până la 42% până în 2025. De la prima lansare a iQOS în Nagoya, Japonia și Milano, în 2014, Philip Morris a introdus iQOS pe mai mult de 40 de piețe din întreaga lume.