Nicușor Dan anunță o nouă linie de tren metropolitan în București din 2023. Care va fi traseul

DE Daniel Toșa | 02.08.2022 - 14:07
Nicușor Dan anunță o nouă linie de tren metropolitan în București din 2023. Care va fi traseul/FOTO: Pixabay
Nicușor Dan anunță o nouă linie de tren metropolitan în București din 2023. Care va fi traseul/FOTO: Pixabay

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat marţi că îşi doreşte să dea în folosinţă, cel mai probabil anul viitor, o nouă linie de tren metropolitan - Gara de Nord - Pipera - Gara Obor.

SHARE

"Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord - Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan. (...) Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute.

Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor", a spus Nicuşor Dan, la Digi 24.

El a adăugat că pentru linia Gara de Nord-Pipera-Gara Obor "mai sunt nişte chestiuni de rezolvat".

Citește și: Patru scenarii ale unui conflict militar ce poate începe marți între Taiwan și China. Care este miza

"S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane. Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol", a afirmat Nicuşor Dan.

Primarul Capitalei a menţionat că îşi doreşte ca circulaţia pe această linie să înceapă de anul viitor, potrivit Agerpres.

Citește și: VIDEO Cât ar rezista Taiwanul la o invazie. Dacă rămâne în picioare o săptămână, China a pierdut

"Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat.

Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul", a susţinut Nicuşor Dan. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te