Toate promisiunile din Educație au fost făcute. Nu știm cum și când vor veni și rezultatele

DE Petre Bădică | Actualizat: 26.05.2022 - 17:24

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a recunoscut neajunsurile din sistem. A propus și soluții, foarte vagi sau greu de pus în practică.

SHARE

Ministrul Sorin Cîmpeanu se bucură, atât de susținerea PSD dar și de cea a PNL. Are toate pârghiile pentru a schimba ceva în Educație. Concret, a realizat prea puține. Poate spune, în apărarea sa, că a avut parte de doi ani de mandat foarte dificili în care pandemia de coronavirus a îngreunat și mai mult procesul educațional. Dar, au existat și lucruri bune ce trebuie „extrase” din această pandemie. Profesori, elevi și părinți au fost forțați să facă eforturi și, în final, progrese care vor facilita digitalizarea procesului educațional.

Imediat, a apărut promisiunea ministrului Cîmpeanu ca, în fiecare școală, să existe table digitalizate. Newsweek România a făcut o simulare iar costurile doar cu achiziția dispozitivelor sunt de trei miliarde de lei.

Citește și: 3.000.000.000 lei costă tablele inteligente pentru profesori. Ce funcții au și cum ajută la predare.

Nu știm de unde provin acești bani și nici cum se va desfășura achiziția. Spre comparație, cel mai scump tronson de autostradă, de pe Sibiu – Pitești, costă 5 miliarde. Nu cunoaștem cine îi va învăța pe profesori să folosească această tehnologie. 

Ministrul Educației a vorbit și despre necesitatea de a le intezice profesorilor să dea meditații elevilor pe care îi au la clasă. O decizie inaplicabilă în foarte multe localități unde există un singur profesor care predă respectiva disciplină. În aceste condiții, meditațiile se vor face „pe ascuns”, iar Ministerul Educației nu va avea nicio pârghie de control. Poate doar dacă cineva din clasă va „ciripi” la Inspectoratele Școlare.  

Citește și: Fără meditații la clasă. Elevii vor face naveta pentru un profesor bun. Altfel, încalcă legea

Ministrul Cîmpeanu vrea să elimine mediile din gimnaziu din nota finală de la Evaluarea Națională. Notele din gimnaziu ar fi mult „umflate” de profesorii prea indulgenți. Cîmpeanu are dreptate, iar Newsweek România a dus o campanie în care a dezvăluit diferențe incredibile și de cinci puncte între mediile din gimnaziu și notele de la Evaluarea Națională.

Citește și: Evaluare națională mincinoasă: 9,8 - media din gimnaziu, nota 4 la examen. Cîmpeanu vrea schimbare

Dar, eliminând mediile din gimnaziu, Sorin Cîmpeanu nu elimină problema de fond. În clasele V – VIII activitatea elevilor la clasă este supraevaluată prin notare. Ne furăm singuri căciula. Și așa va rămâne în lipsa unor măsuri concrete.

Sorin Cîmpeanu a mai declarat că cei care vor intra în clasele a IX-a şi a V-a în anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în programul „România Educată”, iar rezultatele se vor vedea abia în 2027, după primul ciclu de patru ani. Problema nu este modul în care intră elevii în liceu, ci ceea ce învață acolo. Am demonstrat și că în liceu un număr uriaș de elevi nu învață nimic, dar sunt trecuți de la un an la altul. Vedem asta la bacalaureat, unde un elev care a termina clase cu profil real ia note de 2 și 3 tocmai la matematică.

Citește și: Liceu „viciat”: Absolventul unui colegiu de mate' - fizică obține nota 2,5 la BAC, la matematică

Să zicem că Sorin Cîmpeanu a identificat corect problemele din sistem. Dar, până azi, nu a prezentat nicio soluție care să se bazeze pe studii, analize, bugete. Până acum, a vorbit despre educație. Trebuie să o și facă.

  

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te