Profit.ro: Radioul public nu mai are voie să scrie despre depozitul de deșeuri Chiajna, al Iridex

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 29.03.2020 - 15:25
Groapa de gunoi de la Chiajna. FOTO: realitatea.net

Radioul public nu are voie să mai difuzeze materiale despre activitatea depozitului de deșeuri de la Chiajna, după ce Tribunalul București a dat curs cererii companiei care deține depozitul, Iridex Group, scrie Profit.ro.

SHARE

Iridex Group, controlată de ex-senatorul Corneliu Pascu, din fostul Partid Conservator, a dat în judecată București FM, postul local al Radio România Actualități, și pe jurnalistul Mircea Apostolescu, pentru că i-ar fi prejudiciat imaginea.

Articolul incriminat, apărut în 13 martie, se intitulează „Sectorul 1 stă pe o bombă cu coronavirus?!" și, în momentul publicării acestui material, este în continuare disponibil pe site-ul București FM. 

Articolul a apărut cu circa o săptămână înainte de expirarea, pe 21 martie 2020, a contractului de depozitare a deșeurilor la depozitul Chiajna încheiat între Primăria Municipiului București și Iridex Group, încheiat inițial în 1999. Pe 23 martie, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a decis să nu prelungească contractul, delegând Consiliilor Locale ale sectoarelor Capitalei responsabilitatea încheierii de contracte de depozitare a deșeurilor, scrie Profit.ro

Iridex a trimis cererea către Tribunalul București pe e-mail, în data de 20 martie, în jurul orei 13, iar decizia instanței a fost pronunțată pe 24 martie la ora 15.

Decizia Tribunalului București, exprimată prin ordonanță președințială, nu este definitivă, putând fi atacată cu apel. 

Iridex Group și-a exprimat intenția de a înregistra în viitor pe rolul Tribunalului București și o acțiune pe fond, de drept comun, împotriva SRR și a jurnalistului postului public de radio, în care să ceară pârâților despăgubiri de imagine în sumă de 50.000 de euro, potrivit documentelor din dosar. Acest lucru nu va fi însă posibil decât după ridicarea stării de urgență.

Societatea Română de Radiodifuziune nu a oferit nici un punct de vedere, iar jurnalistul nu a putut fi contactat, mai scrie Profit.ro. 

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2020 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Aici puteti modifica setarile de Cookie -