Ferdinand Nagy a fost, timp de șapte ani, ambasadorul României în Muntenegru. Astăzi, lucrează tot în Ministerul Afacerilor Externe, fiind Director General în cadrul acestei instituții. A fost și comisar general al Secțiunii române la Expo Dubai 2020.
În Declarația sa de avere din anul 2014, Nagy menționează o singură mașină de epocă. În Declarația de avere din anul 2020, însă, din care reproducem facsimilul de mai jos, Nagy a trecut mai multe mașini de epocă: 3 Mercedes, 3 Fiat, două Renault și un MG. Mașinile au fost achiziționate și recondiționate din salariul de ambasador în Muntenegru, se pare, care a fost unul de 39.000 de euro pe an, adică 3.300 euro pe lună.
Un salariu nu extraordinar de mare. Nagy a fost extrem de chibzuit cu banii din moment ce, potrivit specialiștilor consultați de Newsweek România, doar una din mașinile pe care Nagy le are înscrise în Retromobil Club România este în valoare de 100.000 de euro. Nagy și-a mai luat, tot în perioada cât a fost ambasador, o Skoda din anul 2019.
Nagy: Dețin 9 automobile ce pot fi încadrate în categoria mașinilor de epocă
Nagy a recunoscut, pentru Newsweek România, că deține 9 mașini de epocă, luate din salariul său de ambasador.
„Așa cum reiese din declarațiile mele de avere, documente publice, dețin în acest moment 9 automobile ce pot fi încadrate în categoria mașinilor de epocă. Dintre acestea, 5 automobile sunt în stare perfectă de funcționare, iar 4 se află în diverse faze de restaurare.
Toate autoturismele au fost achiziționate în perioada în care am deținut funcția de ambasador în Muntenegru (2013 - 2020), fiind achitate din veniturile aferente funcției deținute în acești ani. Prețurile de achiziție au variat în funcție de starea tehnică și estetică a acestora, pornind de la suma de 200 euro și ajungând la suma de 4000 euro. O parte dintre autoturisme au fost restaurate în Muntenegru, eu am participat personal, în timpul liber, la acest proces care îmi face deosebită plăcere.
Pasiunea de a restaura și întreține vehicule istorice este una asumată și declarată public, fiind și membru al Retromobil Club România de 15 ani, și unul din organizatorii evenimentelor publice legate de automobilele istorice din județul Satu Mare. Anii de fabricație ai autoturismelor deținute se regăsesc în declarațiile de avere, iar valoarea îmbunătățirilor s-a încadrat între 500 și 2000 de euro, în funcție de complexitatea fiecărui proces de restaurare (mecanic sau estetic).
Doresc să subliniez faptul că restaurarea acestor vehicule și repunerea lor în circulație reprezintă pentru mine o adevărată artă, aș putea spune, necesitând foarte multă migală, pricepere și dăruire din partea restauratorului, și care dorește să scoată în evidență momente importante din istoria automobilelor, atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic. Iar o restaurare poate dura și până la câțiva ani”, ne-a declarat Nagy.
Un Mercedes are o valoare de 100.000 euro
Specialiștii consultați de Newsweek România spun că Mercedes-ul SL de mai jos ar costa 100.000 de euro.
„Modelele coupe decapotabile Mercedes-Benz din anii 1960-1970 sunt printre cele mai căutate și apreciate de către pasionați și colecționari. Valoarea de piață a unui Mercedes-Benz 280 SL (foto sus) din 1969 este de 80.000-100.000 de euro și, dacă mașina atent recondiționată și în stare tehnică foarte bună, poate sări de 100.000 de euro. Iar un Mercedes-Benz 280 SL din 1975 se vinde cu aproximativ 30.000-40.000 de euro (foto jos, mașina din dreapta)”, potrivit specialiștilot consultatți de Newsweek România.
Nagy are înscrise în Retromobil Club România șase mașini. Ele pot fi văzute AICI în dreptul numelui „Nagy Ferdinand”.
Ferdinand Nagy și-a cumpărat și recondiționat 9 mașini de epocă în cei șase ani în care a fost ambasador.
Potrivit specialiștilor valoarea a doar două dintre ele este de 150.000 de euro, adică cât salariu de abasador al lui Nagy pe patru ani
Soția, anchetată de DNA
Cornelia Nagy, soția fostului ambsadorul Ferdinand Nagy și șefa Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate, a intrat în vizorul procurorilor DNA.
Ea și-a dat, ulterior, demisia din funcție. Cornelia Nagy este acuzată de abuz în serviciu într-un dosar de corupție legat de achiziția unor măști de protecție în valoare de 50 de milioane de lei.
Curtea de Conturi a acuzat Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate, condus de Cornelia Nagy, că a defavorizat anumite firme în cadrul procedurilor de atribuire în perioada stării de urgență.
Cornelia Nagy a fost numită la șefia ONAC, în 2018, de ex-premierul Viorica Dăncilă.