Ea a văzut o oportunitate de a-și transforma noul timp liber și experiența de lucru anterioară la companii producătoare de băuturi precum Coca-Cola într-o nouă afacere care să o reflecte pe ea însăși și cultura sa.
Rezultatul a fost: Agua Bonita, prima versiune conservată de agua fresca, o populară băutură mexicană și central-americană cu aromă de fructe.
„Glumesc că atunci când viața îți dă lămâi, fă agua fresca“, spune Castañeda. „Am vrut să scot în lume ceva care să reprezinte familia mea și cultura mexicană într-un mod amuzant, nu un kitsch.
În timpul pandemiei, soacra mea ne făcea agua fresca în fiecare zi și mi-a amintit de modul în care bunicul meu obișnuia să ne-o pregătească în copilărie, cu fructe pe care le aducea acasă de pe câmp. Și m-am întrebat: «De ce nu pot să consum așa ceva tot timpul?».
„Glumesc că, atunci când
viața îți dă lămâi,
fă agua fresca“
Castañeda a dat o nouă turnură rețetelor tradiționale cu care a crescut. Băuturile ei conțin cu 80% mai puțin zahăr, dar oferă în același timp o aromă deosebită, cu opțiuni precum hibiscus, ananas și castravete, pepene galben cu chili, mango habanero și, în această vară, horchata.
De asemenea, este disponibilă o raritate: o băutură necarbogazoasă ambalată la cutie. Această decizie, pe care Castañeda a luat-o pentru că dozele sunt reciclabile la infinit, s-a transformat într-un mare coșmar de producție.
Deoarece presiunea dioxidului de carbon ajută la întărirea cutiei de aluminiu, multe dintre cutiile umplute de Castañeda au ieșit prea moi. De aceea au trebuit să fie aruncate, ceea ce înseamnă că pierdea mai mult decât alte companii în procesul de producție.
A rezolvat această problemă luna trecută - exact la timp, deoarece, în câteva săptămâni, Agua Bonita, care era distribuită pe rafturile a aproximativ 250 de magazine, va face saltul în aproape 2.000 de noi locații, inclusiv în lanțuri importante precum 7-Eleven, Target și Whole Foods. Acest lucru îi asigură lui Castañeda că își va atinge obiectivul de a depăși un milion de cutii vândute în acest an.
„Primirea e-mailului că am fost acceptați în Target a fost una dintre cele mai mari realizări ale noastre“, spune Castañeda.
„Locuiesc într-un oraș mic, în care nu există Whole Foods, dar există un Target. Acum pot să mă duc la magazinul meu local și să cumpăr [produsul meu], iar toți prietenii și familia mea îl pot vedea în sfârșit pe rafturi. Asta îl face să pară mai real“.
Pentru a ajunge la acest moment, Castañeda a trebuit să se folosească de latura sa creativă și competitivă pentru a face conexiunile potrivite și a obține finanțarea necesară pentru lansare. A început prin a servi băuturi la evenimentele comunității locale pentru a face bani, apoi a început să participe la concursuri de prezentare, câștigând în cele din urmă 500.000 de dolari.
„De asemenea, m-a ajutat la construirea brandului, deoarece am avut trei minute din atenția totală a oamenilor pentru a le spune ce făceam“, spune femeia de afaceri.
De atunci, Castañeda a convins alți investitori, inclusiv producătorul de vinuri și băuturi spir-toase Pernod Ricard și Cher, fiind pe cale să devină prima companie de băuturi condusă de latino-americani care a reușit să strângă mai mult de un milion de dolari. De asemenea, ea a participat la o serie de programe de accelerare, precum cele derulate de Target și Sku, pentru a profita de mentoratul și de conexiunile de afaceri ale acestor organizații.
Așa a cucerit echipa de cumpărători de la Target și a devenit partener „Brands with Heart“ la 7-Eleven. Acum caută să își extindă linia de produse prin introducerea unor arome suplimentare și prin atingerea unui număr și mai mare de consumatori în magazinele în care aceștia își fac cumpărăturile de fiecare zi.
Toate astea se întîmplă pentru a-și îndeplini visul ca Agua Bonita să devină într-o zi „brandul hispanic de băuturi sănătoase nr. 1 din lume“.
Chiar dacă banii au fost o provocare, Castañeda a donat încă din prima zi o parte din fiecare cutie vândută pentru a sprijini organizații non-profit care ajută femeile care lucrează la fermele de migranți, precum strămoșii ei. Ea spune că „Există o modalitate de a-ți construi afacerea și de a ridica lucrurile la care ții“.