Ziarul american The New York Times susține că de vină ar fi sute de utilizatori adolescenți TikTok și fani K-pop spun că sunt cel puțin parțial responsabili.
Brad Parscale, președintele campaniei de realegere a lui Trump în funcția de președint al SUA, a postat luni pe Twitter că a primit peste un milion de solicitări de bilete, dar reporterii care au mers la evenimentul de sâmbătă au remarcat că prezența a fost mai mică decât se aștepta. Stafful de campanie a anulat, de asemenea, evenimentele planificate afară, gândite inițial pentru numărul mare de participanți care erau așteptați, dar care nu s-a materializat.
Tim Murtaugh, purtătorul de cuvânt al campaniei Trump, a susțint că protestatarii au oprit susținătorii președintelui să intre la mitingul organizat în Centrul BOK, care are o capacitate de 19.000 de locuri. Dar Reporterii prezenți au spus că au fost puține proteste.
New York Times susține că răspunsul e în altă parte. Utilizatorii TikTok și fanii grupurilor de muzică pop coreeană ar fi rezervat potențial sute de mii de bilete pentru mitingul lui Trump, cu scopul de a-l păcăli pe acesta.
După ce @TeamTrump a trimis pe 11 iunie un mesaj prin care le-a cerut suporterilor să se înregistreze pentru bilete gratuite, folosind telefoanele, conturile fanilor K-pop au început să împărtășească informațiile cu adepții, încurajându-i să se înregistreze la miting - și apoi să nu se prezinte.
Ideea s-a răspândit rapid pe TikTok, unde videoclipuri cu milioane de vizualizări au îndrumat spectatorii să facă același lucru, după cum a informat CNN marți. „O, nu, m-am înscris pentru un miting Trump și nu pot pleca”, a glumit o femeie, mimând că tușește, într-un TikTok postat pe 15 iunie.
Mii de alți utilizatori au postat tweet-uri și videoclipuri similare pentru TikTok, care au acumulat milioane de vizualizări. Reprezentanții rețelei de socializare nu au răspuns imediat la cererile de comentarii.
Mulți utilizatori și-au șters postările după 24 până la 48 de ore pentru a-și ascunde planul și a-l împiedica să se răspândească pe internetul mainstream, scrie publicația americană. „Majoritatea oamenilor care au rezervat bilete au șters după prima zi, pentru că nu doream ca campania Trump să prindă vânt”, a declarat Elijah Daniel, 26 de ani, care a participat pe youtube la campanie. „Acești copii sunt deștepți și s-au gândit la toate.”
Efortul de a-l priva pe Donald Trump de o mulțime mare s-a răspândit de pe Twitter și TikTok pe mai multe platforme de socializare, inclusiv Instagram și Snapchat.